lys.

har kjøpt arkadia T5 som jeg har montert på lokkene til lysamaturen.
det jeg lurer på er om lysene er riktig. har forstått det slik at det skal være forkjellige lysrør for å få en fin plantevekst. rørene jeg har kjøpt er, front: 39W power- glo T5 (det står 1500 lumen på pakken)
bak:39W plant grow T5
midten: 2, 38W orginal tropikal lamp T8.
kommer det til å bli bare alger av denne blandingen eller kan jeg gå å kjøpe meg front planter som trenger masse lys som glossostigma?
Det er ikke alle disse rørene jeg har førstehånds kjennskap til, men kan fortelle at Power-glo har en fargetemperatur på 18.000K. Dagslys ligger på 5.700-6.500K.
På tross av dette, har jeg en plantevekst med dette lyset som ikke ligner grisen. Det gror over, og ukentlig må jeg luke ut flere liter med planter...
Det er altså ikke noe galt med plantevekten under dette lyset

Planterøret er mer spesialisert for å trigge plantevekst. Dette vises på det noe spesielle lyset en har fra slike rør. Det er ikke alltid like behøvelig med planterør, men mange velger å ha disse.
Selv skal jeg innrømme at jeg ennå ikke har hatt ett eneste planterør tent
Men det kommer.

Orginal tropical er vel rett å slett arcadia sine lysrør?
Dette røret har meget mye rødt i seg, og er derfor ikke alles favoritt... Siden også planterøret har så mye rødt i seg, kan det rett å slett bli for mye av det gode - både for deg og algene

Hadde selv garantert gått for 40W\ 105cm Life-gloII i midten.
lys
tuse takk for raskt svar
da er lysene bestilt....
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap