høy tempratur på effectline armatur

hei, lurte på om det e normalt at dinna boksa som e før armaturen på aquastabil kar skal verte so ..... varme? smelta nesten plasten å lukta litt svidd. ka kan evt forårsake de??
Er det elektronisk, eller gammeldags forkobling med tennere?
Sistnevnte oppnår en temmelig heftig temperatur, men ikke så ille at det smelter plasten rundt. Ikke om det ikke er noe feil i alle fall

Du har ikke dekket til noe av dette, slik at det ikke får tilstrekkelig med lufting?

Som Frank sier så blir dise rimelig varme. Har lagt mine under bordet på karret slik at det skal være bedre lufting enn hvis man legger de inn i skapet.
er en boks på ledningen før den går inn i armaturen. boksen er ca 20 cm lang, 9 cm bred. er kun lysrør og 2 tennere i armaturet. lysbryterene sitter på ledningen etter den boksen. boksen står utenfor bordet i og med det er et tett "stuebord" står på skrå så den får inn luft fra alle sider. går de and å koble på en liten vifte mon tro? :/
Det er ikke noe problem å sette kjøling på forkoblingene Enten i form av en vifte, eller ett mer passivt system.

Kan nevne at jeg selv måtte sette kjøling på en forkobling oppunder ei gardinkasse med belysning. Gamle PC-kjølere med vifter, det gjorde susen det
Fra brannbombe til dønn sikkert.
Terje Kvien
hei, lurte på om det e normalt at dinna boksa som e før armaturen på aquastabil kar skal verte so ..... varme? smelta nesten plasten å lukta litt svidd. ka kan evt forårsake de??


Ja, de blir veldig varme. Hvis du tok en titt på bruksanvisningen, så står det spesielt der at man må ALDRI dekke dem til. Man må sørge nøye for at rillene i disse (lufte-riller) har fri luft rundt seg, slik at varmen kan slippe ut og sirkulere bort. De skal ikke ligge på gulvet heller, slik at vannsøl kan renne inn i rillene og inn i koblingene eller de får masse støv og rusk i seg.

Jeg har hengt mine på veggen (lavt), jeg. Der får de luft og det kommer ikke støvdotter inn i rillene (som det gjerne gjør om de ligger på gulvet...
sto fint me mykje lufting. skulle tydlivis ikkje vere so varm. tok fyr i sta........ karr en fe tak i nye sanne? evt skifte heile dritten??
Det har helt klart vært noe feil med ditt oppsett, siden dette tok fyr (mener ikke at du har gjort noe feil, det er trolig en produksjonsfeil.)

En forkobling er enkel å skaffe til veie. Er det ett kar som går innenfor reklamasjonsfrist, ville jeg reklamert.
Er det noe som er gammelt og velbrukt, ville jeg erstatter forkoblingen med en (eller flere) ny slik.
Åpne det som er igjen for å se hvordan dette er laget.

Stusset nemlig litt på det jeg mener ble sagt om at bryteren var etter forkoblingen, og at tennerne var i selve armaturet. Normalt plasserer en det meste så tett som mulig, og stenger stømmen før elektronikken
ja, kjedeli greier. men går d and å bytte innmaten i armaturet til feks t5? sleppe ej dinna boksa då? ka d evt kosta for nytt t 5 armatur å karr ej fe d? armaturen e 3 år. akkurat over garantien d. :/ typisk min flaks
Vil tro at det er 5 års reklamasjon på dette, som på det meste av elektronisk utstyr.

Å bytte til T5 kan enten gjøres med å sette inn ett vanlig innbyggingssett i form, slike Arcadia-greier, eller å sette inn ett parabolsett fra Akvastabil om dette passer i ditt armatur.

PS: SMS og dialekt ønskes ikek brukt her på AF
er et effectline armatur, veit ikkje om de passa ej?
skrive som en gris ja. lenge sida ej satt på skulebenken. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Martina D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap