MÅ co2 reaktor kobles til et filter?

Kanskje et dumt spm, men jeg tar sjansen... Klusser litt med ei dårlig tegning og bruksanv. på engelsk. Har aldri sett et co2 anlegg hos andre el. brukt det selv før, men har altså kjøpt meg et sånt: http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=416&HKatID=

Det ser ut til at det er meningen at et filter skal kobles reaktoren, der er en tut med hull igjennom og en bitteliten ventil. Men jeg må vel ha ei pumpe på som står i str forhold med denne da? Jeg har jo et utvendig JBL Cristal Profi 500 og slanger og rør på dette er jo mye større. Har ei mindre innvendig pumpe jeg kan koble på, men det er liksom ikke noen god måte å få utblåsnings hullet på pumpa til å passe på ventilen eller en slange. Må jeg stikke en slangebit inni pumpehodet og på ventilen, eller er det nok at hullet til ventilen står litt foran pumpa slik at vann strømmer fritt igjennom men ikke er direkte koblet på? Noen som har en ide el kanskje har et sånt sett selv?
Ser at det står at det må være min. 100 l/t igjennomstrømning i ventilen på reaktoren. Men hvordan vet jeg at jeg har det? Det er vel ikke så mye når jeg vet at det utvendige filteret tar 1200 l. i timen.


CO2-Anlegg

CO2-reaktoren må kobles på et filter eller ei sirkulasjonspumpe. Vil fraråde å benytte det biologiske filteret som motor da reaktoren skaper for stor motstand til at filteret vil fungere optimalt.
Reaktor av samme type med sirkulasjonspumpe Aquaclear 101. Hvis man har et utvendig filter med 12/16 strålerør så går det å sette reaktoren i enden av strålerøret der endeproppen sitter.
Hjertelig takk for svar og nyttige bilder! Nå ble jeg litt klokere. Jeg går for den siste løsningen. Bruke ei sirkulasjonspumpe (Eheim pumpe uten filter på)
Kunne satt den på strålerøret men da haver den midt i akvariet og det vil ikke se så pent ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap