Lysløs...

Nå trenger jeg bare å få bekreftet, eller avkreftet, min egen teori her...

Når lysrør i et kar går, da vil de ikke under noen omstendigheter lyse igjen, sant?

Saken er som følger: Jeg oppdaget at det var mørkt i karet i dag, og tenkte først at det var rørene. Men, når jeg prøvr bryteren, som er orginalt på ledningen, så kommer lyset på igjen, når bryteren er i midtposisjon.

Dette skjedde flere ganger, når jeg prøvde bryteren, pluss at jeg synes jeg hørte knitring inne i bryteren.

Dette forteller vel meg at det er bryteren som er gåen, men det er litt rart, for den har vel faktisk ikke vært i bruk. Jeg har hatt timer på karet fra dag en, så jeg har aldri slått av og på med bryteren. Så slitasje kan det jo ikke være...

Jeg har fått tak i en som skal hjelpe meg å skifte bryteren, men jeg tenkte å spørre her først om dette alikevel an være rørene, evt starteren?
Seff kan det være rørene og/eller starterne. Men så lenge lyset virker når du slår bryteren over i midt possisjon og det virker, så hadde jeg ihvertfall byttet den først, er jo helt klart noe galt med den.
Og du trenger ingen ny bryter vis/når du har koblet lyset opp mot en timmer-vis du ikke har veldig lyst på bryter da. Ellers så dropp den og kobl rett på stikket og putt den i timmeren, og det fungerer som det skal.
Nja, jeg trenger forsåvidt ikke bryteren, men ved å sette stikket der, så blir ledningen såpass mye korter. Dessuten så skal karet selges, og da er det vel kanskje greit at ting er slik det opprinnelig var.
(er det ikke typisk at slikt skjer nå rett før salg da...)
Okei, men uansett så er det fort gjordt å bytte bryter-ganske billig er det også. Typisk at sånne ting skjer rett før salg ja-typisk og tragisk. Men takk olov at det bare er en små ting.
Ja, det koster vel ikke all verden. Skal stikke avgårde og kjøpe i morgen, så håper jeg på hjelp fra snille venner, for selvfølgelig skjer slikt også dagen etter at sambo reiste ut i Nordsjøen, og jeg er definitivt ingen elektriker...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap