Problemer med lysrør T5

Inaktiv bruker
Jeg har et heldekkende Akvastabil T5 lysarmatur med 2x24watt. Men når jeg setter det på så blinker det en gang også skjer det ikke mer. Hvis jeg skrur av strømmen og setter den på igjen skjer akkurat det samme (ett blink også blir det mørkt). Jeg har byttet begge lysstoffrørene nå, men akkurat den samme feilen. Jeg har fått høre at det ikke er tennere i T5, stemmer dette? Hva kan jeg gjøre for at fiskene, og ikke minst plantene, mine skal se lys igjen?
Det er vel mest trolig en innebygd tenner i armaturet, så da spørs det om det er denne som er defekt.
T5 har som alle andre elektroniske forkoblinger, ingen form for tenner.
De fleste forkoblingene er også konstruert slik at om ett rør er dødt, kobles strømmen fra. Rett å slett sikkerhet (rør som står og blinker, er en brannfelle)

Du har trolig en defekt i ditt armatur, og siden det er T5, antar jeg dette er så nytt at reklamasjonen gjelder.
Det kan være dårlig kontakt med røret, men dette er meget tvilsomt
Jeg har hatt samme feil, riktignok et annet merke. Merket først at jeg syntes de gikk med mye rør. siden det var 80watt koster de jo litt. Byttet vel 2-3 ganger på under 1 år. Så begynte de å blinke, nyttet ikke å skifte rør. Jeg fikk ny skinne fra de jeg kjøpte fra.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap