Modifisering av Elite Stingray 5

Ser at flere har snakket om det, men tenkte jeg skulle legge ut bilder av min modifiseringsløsning.

Har filtervatt i "innsugsdelen"

"Innsugsdelen er så overtrukket med en "La Mote" svart nylonstrømpe" (for å holde de største partiklene ute. De kan jeg heller slamsuge, så slipper jeg å få så mye rart inni filteret).

Så er det dyttet blåsvampfilter der hvor de merkelige filtermedie-"kassettene" var.

Voilà!
Skal brukes til 19 liter med planter og reker.
Noen kommentarer?
Inaktiv bruker
Det sies at blå strømpe farger av, i motsetning til brun osv.. Ellers så det bra ut
Blå? Nå er den svart... Men farger den av? Vel, det får jeg se. Jeg har foreløpig ikke en eneste plante i karet, en gang. Skal ta en liten ryddeaksjon i det andre karet i morgen, og flytte over litt.
Men takk for tipset! Er det svart vann i morgen, skal jeg alltids finne en gammel brun strømpebukse også!
Inaktiv bruker
Beklager! Mener såklart sort! Vet ikke hvor jeg fikk blå fra :p
Nå er dette på langt nær en NY strømpebukse. Den er vasket noen ganger (og så vasket grundig UTEN vaskemiddel før jeg brukte den til pumpa) Men det kan sikkert være lurt å bruke en brun da, ja.
Se der, ja. Det VAR ikke så dumt å legge ut bildene likevel, da!
Takk igjen!
Det er riktig at de blå falmer, men jeg kan ikke si at jeg har særlig blått vann av den grunn... Jeg har brukt blå strømpebukse på mine pumper, og har ikke merket noe negativt... Bortsett fra falmingen, da... Noen som har opplevd at de svarte falmer? Det er forresten forskjell på falming og avfarging... Ved falming så er det lyset som bryter ned fargen, ved avfarging så løses fargen opp i vannet...
Litt off topic, men BLÅ strømper? Hallo? Er det vanlig? Jeg tror jeg fremdeles har et blått strømpebånd liggende et eller annet sted etter bryllupet, men strømper?
Hihihi! Jepp! Til og med nettingstrømper. Slå den du!
Nettingen er akkurat sånn at pumpa trekker slam men ikke yngel. Helt supert.
Selvfølgelig innkjøpt til dette formålet, og ikke til meg... ;D
Synes jeg ser meg med knall blå nettingsstrømper... Jaaa... jooo... Kanskje jeg ville blitt lekker i dem? Men ikke i størrelse small..
Motelover er til for å brytes ;P
Inaktiv bruker
Så veldig bra ut.

Jeg har en slik pumpe og har også satt inn svampfilter der d rare filterkassettene var.

Hva er fordelene med filtervatt? Og hvor ofte bytter du denne?
Den lille havfruen
Hva er fordelene med filtervatt? Og hvor ofte bytter du denne?


Tanken er at det skal holde litt større parikler ute. Nå har jeg jo strømpebukse utenpå der igjen, så jeg skyter vel spurv med kanoner...
Jeg får se hvor fort det går tett! Foreløpig har jeg bare sand og vann i karet, så det er ikke store belastningen på to pumper, akkurat...!
Inaktiv bruker
Jeg har aldri hatt problemer at det har gått tett, men jeg har ikke sand i akvariet.


Jeg har forsåvidt ikke hatt problemer med at stingrayen har gått tett, men jeg har ikke brukt det så mye.
Fluvalene mine som jeg har hatt i det andre karet, gikk derimot litt for ofte tett. Biltemasanda kom ganske langt innigjennom filteret. Fluvalene har ganske kraftig sug, så når filtrene kom litt langt ned mot bunnen slurpet de i seg sand.
Derfor dobbeltsikrer jeg litt nå!
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap