Hvordan reparere riper i glasset?

Var litt uheldig i dag og fikk noen saftige riper i 70 literen min. Brukte en magnetisk algeskrape. Et eller annet hadde satt seg i veluren på utsidedelen og dermed var skaden skjedd. Dro skrapen rett over hele fronten i akvariet med et skrik. Hell i uhell er at dette er på utsiden av karet. Håper noen har en ide om hvordan dette kan fikses... Finnes det noe å reparere skaden?
Uff! Kondolerer... Siden det er på utsiden, så skal det visst kunne fylles med noe syntetiske greier som man bruker på bilvinduer... Husker ikke navnet....
Men kun på utsiden, husk det!
En skikkelig ripe er en skikkelig ripe, og en ting er at den er stygg som juling, en annen ting er at en ripe svekker glasset noe helt sykt. Når en kapper glass, er det jo med å nettopp ripe, for deretter brekke glasset.

Jeg ville nok vurdert skaden nøye, og evt byttet glasset om det er skikkelig ille. Bedre å bytte glass, enn å bytte gulv, som verste konsekvens

Er det ett lite kar, spørs det om det ikke lønner seg å heller bytte kar, i stedet for glass.

PS: Av denne grunn har jeg ikke lengre i bruk algemagneter. Rent blir det, men det kan bli ett rent hel...
Akkurat dette sa en venninne til meg i går. Hun påpekte av ripene var veldig dype og at hun ville vært redd for at det skulle sprekke. Karet er 70 liter og planen er å erstatte det med et 190 liters hjørnekar. Det står nå på hjørnebordet så forskjellen blir størst på fiskene med tanke på plassen. Min tanke var å snu karet men det hjelper ikke med tanke på at det kan briste. Hvis ikke det da er noe jeg kan forsterke med..? Blir jo ikke synlig på baksiden.
Vil tro at å lime inn ett nytt glass, oppå det som er skadet, vil avstive det hele tilstrekkelig. Limer du med ett tynt lag sort silicon over det hele, vil du jo få sort bakgrunn i samme slengen
Smør ut med ett gammelt visakort, eller lignende.

Men jeg kan nok ikke stille noen garantier for hvor holdbart dette er, rett å slett siden jeg har klart å styre unna slike skader på kar jeg har beholdt
Og nei, jeg tenker ikke å teste det ut heller
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap