To utvendige filtre i samme kar.

Når mitt 540 l kommer tenkte jeg på å ha to utvendige filtre. Men hvordan gjør man det ?? Setter man et i hvert hjørne eller setter man innsugene i ett og utblåserene i det andre.

Takker for alle svar !

Mvh Linka

Det vanlige er å ha et innsug i hvert hjørne og et utblås på hver kortkant. En annen teknikk er et innsug i hvert hjørne og et samlet utblås på langsiden bak.
Geir Kristiansen
Det vanlige er å ha et innsug i hvert hjørne og et utblås på hver kortkant. En annen teknikk er et innsug i hvert hjørne og [B]et samlet utblås på langsiden bak[/B].


På midten lissom ?? Tror karet har flerdelte dekkglass så da kan dette fungere.

Thanks.
i min 540 liter med innv. bakgrunn, har jeg to innsug i den ene enden, ett oppe og ett nede ved bunnen, og alle utløp (4 inkl. powerheads) i den andre enden. disse peker da i litt forskjellige retninger. har gode erfaringer med dette men kommer vel endel an på innredning osv for å få god sirkulasjon
Oki. Takker for svar. Får sette opp karet og se hvordan jeg gjør dette med pumpene.

Linka
I mitt 250 l kar har jeg utblåsning av to filtere oppe i den ene enden og innsug nede i den samme enden av karet. Da får jeg vannstrøm langs bunnen, og det fører til at bunnen holdes fri for avfall, og at malawiene får strøm å svømme i.

Spørs jo hvordan du vil ha strømmen. I en 180-liter her har jeg to utblås i det ene bakre hjørnet (oppe og nede), og to innsug i det andre bakre hjørnet (oppe og nede). Det fungerer fint her. Sørger for bevegelse i overflata, samtidig som jeg har en grei strøm langs bunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap