Plexiglass i bånn isteden for isopor ??

Lurer på om det er mulig å silikonere plexiglass i bånn av karet isteden for isoporplate. Eller er dette sinnsykt dyrt å kjøpe. Isoporplata kostet bare 12 kr.

malawiene greier jo eventuellt ikke å grave seg igjennom plexiglasset.

Mvh Linka
Da vil du få problemer hvis du får sand mellom. (punktbelastning)
Hvis du legger plexi oppå isopor, så høres det bedre ut... -Siden du er redd for at malawiene skal meske seg med isopor, mener jeg... - ikke at jeg vet om de virkelig gjør det

Edit: Nå ser jeg at du har tenkt å lime det fast med solicon. Da blir det jo noe annet...

Prøvde å endre dette med en gang, men det har vært så mye feil på forumet, så jeg fikk ikke gjort det...
hihi.. prøvde å svare deg selv, men fikk bare error.

Får se hva jeg gjør. Tror nok ikke de vil grave ned til isoporen, men lurer på om plexi er litt penere ved eventuell fremtidig salg.

Mine fisker hadde ratt gravet seg igjennom isoporen bare på pur f..

Hehehe..
Plexi koster svært mye mer enn isopor. I tillegg er de støtabsorberene egenskapene til plexi elendig, i forhold til isopor.

For min del ser jeg ikke noe poeng i å ha kun plexi i bunnen Det er bortkasta grunker.
man kan jo muligens legge isopor og så smøre et tynt lag med silikon oppå!
N Fredrik
man kan jo muligens legge isopor og så smøre et tynt lag med silikon oppå!

Det beste er å varmebehandle isoporplata. Man smelter da sammen kornene, og får en temmelig hard overflate Billigere enn silicon er det også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap