Passer maxi-jet 250 til et yngelkar på 33 liter?

Karet skal være lekskar til eggspredere, og det er viktig at eggene ikke blir sugd inn i filteret... Samtidig som at fiskene som skal leke, trenger en del bevegelse i vannet for å klare å komme i lek...
Luftdrevet bunnfilter/svampefilter gir ikke god nok strøm...

Jepp! Et lite dilemma ;P
Med denne pumpa, havner du en del over 10* sirkulasjon i karet. Karet rommer neppe mer enn 25L, og da er 375L\t en del...
Retter du vannstrålen mer eller mindre rett i glasset, kan det gå bærre lækkert.

Selv ville jeg valgt en new-jet i stedet. Disse er ikke like gode som de andre pumpene fra AS, men er justerbare. NJ400 ville vært mitt valg av pumpe til dette karet
Den er faktisk billigere enn maxi-jeten også
Men på newjet så ser det ikke it som om den har to stusser? Jeg vil ha en til inn og en annen til ut, sånn at jeg kan bruke den til flere ting... ;P
Karet har forresten et innvendig mål på 33 liter (eller var det 32?)... Men kommer jo ikke til å fylle helt opp.
Det er en del mer deler til NJ enn det som vises av bildet Om jeg husker riktig, har man den rista som er på bildet, en vanlig nippel til f.eks proflow-svampene (fremdeles justerbar), og skuvbare nipler til begge ender for slange, slik at pumpa kan brukes utenfor karet (gjelder modellene 800 og opp)
Frank Angell
Den er faktisk billigere enn maxi-jeten også :D

Hvor er den billigere?... Jeg ser Maxi-jet'en er billigst av disse to på Aquamanias. Den jeg nevnte koster 149,-
Kanskje jeg bare kan regulere sugeevnen med en større svamp på?
Gå for en av de små newjetene. Jeg har brukt 400 i 19 og 28 litere. Se 28l nanotråden så ser du hvordan de ser ut. De kan stilles ned til nesten 0 og er mye mindre fysisk en MJ også. Det følger med samme innsugsrist som Maxijet, men den kan vris for stillle trykk. Men Newjet kan ikke dreies, så et 90 graders bend er fint tilbehør.
Ok, takk begge to!
Skal se om jeg kan endre bestillingen... La den inn i kveld.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap