Feil på Eheim utvendig pumpe - HASTER!


Kort fortalt: Har en utvendig Eheim pumpe med intern varmekolbe. Tror den heter 2128. Igår så fant vi plutselig ut at vannet var meget varmt, uten at vi hadde stilt på gradene. 20 fisk døde, men nå trenger jeg råd.

Har noen opplevd det samme. Vet ikke om det er en oppriktig feil på varmekolbe/pumpa, eller om dette kan ha sammenheng med at ikke pumpa er rengjort på et halvt år.... Må uansett finne en løsning på det kjapt.

Pumpa er koblet fra nå, tenkte i første omgang å rengjøre den skikkelig, for deretter å se hvordan det går når jeg kobler den til. (følger da med selvfølgelig)

Er det av interesse, har vi et 250 liters akv.

Raske svar taes mot med takk, da jeg driver med dette nu.....

Koble til filteret med en gang, men la varmedelen være utkoblet. Det er vel separate kabler på dette, om jeg ikke husker helt på trynet feil.

All driftsstans over 30 min er katastrofalt for mikrofloraen i filteret, og det begynner derfor å haste for å få sirkulasjonen igang her...
Har koblet til pumpa igjen, men det er fortsatt noe feil med varmekolben.

genialt tipsforøvrig, for det er nemlig en egen kabel til kolba. Kutter ut den og kjøper en midlertidig varmekolbe.

Thanx!

Foresten så er pumpa kjøpt hos webzoo.no i november i fjor. Er det noen som har kjennskap til reklamasjon der, i praksis..... Må vel bytte ut et eller annet......

Takk igjen!
De fleste selgere ønsker at varen returneres for kontroll, det er naturlig nok.

Siden det er snakk om noe så ekstremt nødvendig som ett filter, mener jeg at forbrukerkjøpslovens bestemmelser om erstattningsvare kommer inn i bildet.
Dvs at om du blir forhindret fra å bruke varen i mer enn en uke, har du krav på kostnadsfritt å låne en tilsvarende vare mens reklamasjoen pågår.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap