Aquaminder, kan den varsle hvis temperatur blir feil?

Heisann, sitter og kikker på denne,
og lurer litt på om dette kan være løsningen for dem som er redde for at varmekolben skal gå amokk?

Noen som har prøvd den?
Du stiller den selv inn til den tempraturen du selv ønsker at den skal varsle på ja..
Har en sånn en selv, funker bra for meg..
Fikk du hetta av min opplevelse i dag, Aggi?
Nei, men jeg leste den, og kom til å tenke på denne duppeditten.
Kjekk å ha hvis jeg skulle finne på å putte slike boilere i karene mine... ;P
Har ikke varmekolbe selv, men kanskje lurt å ha varsling på for lave temperaturer?
Kan også være en idé, ja. Jeg har en tendens til å glemme å sette i kontakten til varmekolben etter vannskifte. Nå har jeg endelig lært meg til å sette i kontakten til filterne. Men i de med utvendig filter, så trekker jeg ikke ut den kontakten, og da glemmer jeg at det er en kontakt som skal i igjen etter vannskifte. Særlig har det skjedd flere ganger i discuskaret. (Er det noe rart de har vist tendenser til lek, når de både har fått senket PH-en, fått både Esha 2000 og Esha Minaroll OG temperatursvingninger? Stakkarene må tro det er regntid nå!)

Men, det kan være en idé i de akvariene der jeg har dyrest og høyest elsket fisk. Tenk om kolben hadde fått noia i Sebraplecokaret? Grøss og gru! Jeg kan liksom ikke ha en Aquaminider i hver av alle de 21 akvariene som står her nå...
Du satte meg på en god idé der, ja Aggi. Jeg tror jeg skal raske med meg en slik til Sebraplecokaret mitt, når jeg skal besøke dem om noen få dager (reolen min har ankommet ). Da får jeg testet den ut også, for å se hvor mye nytte en slik kan gjøre i evt. andre kar. Og så får jeg hinte til brødrene mine at jeg ønsker meg flere slike til Jul. De har ihvertfall vett nok til å gi meg akvarieutstyr i gaver, selv om de ikke liker akvarier selv. Det var av dem jeg fikk gavekort til PH-penn. Jeg har bare veldig hyggelige brødre Så er det sagt! Og en av dem bor altså ikke så langt unna deg Og den andre bor heldigvis ikke så langt unna meg
Oi! Er det blitt 21 kar? WOW! Heldiggrisen

Ps: Sånne brødre vil jeg også ha! Tror du jeg kan få adoptere en av dine? (Med tanke på alderen til min mor, så er det nok ingen sjangs for at hun kan lage noen til meg, og dessuten vil det ta altfor lang tid..) ;D
Med smått og stort, og det inkluderer også yngelakvariene. Men det betyr også masse arbeid, og tar all ledig plass. Det er derfor jeg er så glad for reolen som ankommer nå. Da får jeg frigjort skrivebordet mitt, gulvet foran skrivebordet mitt og spisebordet mitt. Det vil gjøre ting litt lettere igjen. Så da mangler bare reoldelene til den reolen jeg bare har halvparten av. Men det må vente til neste lønn igjen. Når den er på plass, vil jeg ha det virkelig mye bedre her Da er resten av akvariene oppe fra gulvet Men da får jeg en virkelig trang inn til rommet mitt, riktignok. Tenke seg: 3 X 3 85-litere i en reol og 3 120-litere i en reol. Dessverre blir denne siste (eller egentlig første, det er den jeg mottar i helga) stående på soverommet mitt. Og egentlig vil jeg ha minst mulig akvarium der, for pumpene støyer uansett!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap