lurer hvordan pumpa skal stå?

Hei..
har en eheimpumpe 2026 og lurer på hvordan der vannet kommer ut igjen skal stå,skal det være over eller under vann den der slangen?? mye over da blir det jo litt bråk vis man sitter oppi det.
og den som suger til seg skal den være ca langt fra bunn eller er det sånn hips om happ eller hva man skal si.
Noen som forstår hva jeg egentlig mener så takker jeg for svar og hjelp..

MVH FRED
Sett strålerøret for utblås under vann, 1-3cm. Vri røret slik at strålen går svakt oppover, slik at det blir litt bevegelse i overflata. Dette kan justeres etterpå, om det blir for lite O2 i vannet.

Jeg lar alltid innstuget stå så nært bunnen som mulig. Rett å slett for at dette skal fange med seg møkka på bunnen.
Frank Angell
Sett strålerøret for utblås under vann, 1-3cm. Vri røret slik at strålen går svakt oppover, slik at det blir litt bevegelse i overflata. Dette kan justeres etterpå, om det blir for lite O2 i vannet. Jeg lar alltid innstuget stå så nært bunnen som mulig. Rett å slett for at dette skal fange med seg møkka på bunnen.


1-3 cm under går ikke da spruter det over alt,satt det ca ca 10-15 cm under overflaten og det er bra bevegelse..
Må nesten spørre hvordan du har fått til å sette utblåset så dypt? Medfølgende rør er ikke laget for så dype monteringer.

Retter du strålen rett opp eller? Har selv dette og markant kraftigere filtre i kar uten at det sørger for at vannet er andre steder enn det skal være.
Strålen er da rettet rett fram i karet, ca i samme vinkel som vannspeilet.
står rett opp ja,er ikke ment for det hvordan da mener du?
slangen er jo lang nok festa det med medfølgene sugekopper..
At det spruta over alt var vel og ta i,ikke sånn at vannspruten sto nei,men at det blir sånn dråpe regn vis du skjønner meg..
Parallelt med vannskorpa
Jeg gjør som Frank med min 2026. Vannstålen går parallelt med vannskorpa, justert svakt oppover så det dannes passe med bevegelse i vannskorpa.

Innsug ut utblås på samme kortside i karet.
Heisann jeg ser nå jeg har nok misforstått en god del,hehe trodde at det skulle stå RETT OPP og da sier det seg selv. Det blir jo en helt annen sak nå ja..
Takker for hjelp igjen..
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap