Pumpeinnsuget i Juwel kar innebygd filter

Ser at både kirsebærreker, guppy yngel og kuhlii åler forviller seg inn i filteret, ofte med døden til følge. Filteret er et innebygd som fuøgte med Juwel 240L akvarium, har ett innsug nede og ett oppe, pluss at det er en sprekk der pumpa blåser ut. Lurer på om noen har kjennskap til den type filter og om det finnes noe netting eller lignende å bruke for å hindre fisdk å surre seg inn dit? Mvh Kristian
har hørt folk bruker nylonstrømper rundt. kanskje det er tips?
Det er vanskelig på disse filtrene, da du ikke får trukket strømpen rundt. Hadde ingen løsninger selv..
Evt fjerne hele pumpa. Det gjorde jeg. Bruker utvendig istede.
Det kan være en løsning, da vil jeg kjøpe pumpa/filteret
hva med sånne poser du får til å legge tøy i vaskemaskin i?
de og er jo finmaskede. fins i flere størrelser.


disse pumpene er ganske dårlige til å begynne med, så å trekke noe rundt vil vel senke kapasiteten på disse enda mere.

Anbefaler å åjerne det å sette inn en utvendig pumpe istedenfor

har gjort det i 2 akvarier selv.
takk for svar! kan jeg la den gamle pumpa stå mens den nye kjøres inn for at vannverdiene og bakterieflora ikke ødelegges?
Smarte greier det der, men hvis jeg først skal begynne å romstere mye nede i karet så skaffer jeg meg ny pumpe, den innebygde gir ikke noe særlig med sirkulasjon i vannet. filtrerer ikke så bra heller. tips til ny pumpe til dette karet, med disse innbyggerne :240L Pluss dette med å la to pumper/filtre gå samtidig en stund, er det en lur ide?
Dårlig flow
Mats Hansen
disse pumpene er ganske dårlige til å begynne med, så å trekke noe rundt vil vel senke kapasiteten på disse enda mere. Anbefaler å åjerne det å sette inn en utvendig pumpe istedenfor :) har gjort det i 2 akvarier selv.


Jeg har akuratt startet opp et 190 liter(hjørne) kar fra Juwel med innvendig pumpe. Det er veldig dårlig effekt i den pumpa/filteret. Så jeg er helt enig. Bytt til en annen pumpe med skikkelig trøkk. Så da kan du nyte glad og frisk fisk. Husk å kjøp ny varmekolbe oxo da.
Kjøper meg ny pumpe/filter og ny varmekolbe! Hva burde jeg skaffe meg som ikke er for dyrt til karet på 240 Liter, med disse innbyggerne? Lurer fremdeles på dette med å la det gamle og det nye gå sammen i starten om det er en lur ide? Mvh Kristian
Hvis du ikke vil ha et nystartet kar med alle de problemene det medfører så bør du nok kjøre inn det nye filteret før du fjerner det gamle.

Når det gjelder hvilket filter som egner seg så håper jeg noen andre kan svare deg på det.
Jeg har et 190 liters hjørnekar fra Juwel. Før jeg startet dette karet, fjernet jeg det medfølgende filteret. Har nå en utvendig Eheim 2224 som gjør en kjempejobb. Det "originale" filteret ligger på lager i tilfelle Murphy kommer å lager kluss i karet mitt. Varmekolben som følger med skal kunne takle samme jobben, selv med et annet filter. Det eneste man trenger å gjøre, er å skaffe klips og sugekopper (kjøpes på dyrenes verden i Trondheim) 25,-kr. Det er ca. 10% av prisen på en ny varmekolbe til denne størrelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap