Fluval FX5 external Filter

Er det noen som har kjennskap til dette filteret?
Jeg vurderer å kjøpe eit på eBay i England til Kr. 1300,som er ein
heilt annen pris enn i Norge.
Både spenning og frekvens er rett.

Mvh.
Kjell-Arne
Jeg har hatt dette noen uker nå.

Men herregud og bra dette filteret er.

Det er stort, det er kraftig, og det gir karet ditt klart og rent filtrert vann..

ville ikke nølt et sekund

Utrolig flott design, og lett og starte..

Terningskast 6
Helt konge filter
Dette er et helt rått filter. Står vel i utgangspunktet at det skal holde til et akvariet på 1500 liter. Men dysene er såpass store at det ikke blir så mye strøm ut av det. Så går til mange forskjellige størrelser mener jeg.

Men enkelt med ledninger og enkel og rense.
Har bestillt et slik selv, men under tvil da jeg har hørt både positivt og negativt om dette filteret.

Så det i butikken til Aquamanias og det var jo enormt.

Noen flere som har erfaring med dette filteret ??

Mvh Linka
Linka
Har bestillt et slik selv, men under tvil da jeg har hørt både positivt og negativt om dette filteret. Så det i butikken til Aquamanias og det var jo enormt. Noen flere som har erfaring med dette filteret ?? Mvh Linka


Som sagt Linka, jeg ville ikke tvilt et sekund på og kjøpe denne pumpa
Har også dette filteret i et 530 liter og er utrolig fornøyd.Vi rensa pumpa for første gang etter over et halvt år i drift! Det var noe annet enn det forrige vi hadde hvor vi måtte rense det minnst en gang i mnd. Veldig enkel å sette opp og veldig enkel å få igang. Vi hadde iallefall ikke de store problemene.

Den gjør alt mere eller mindre selv.


Kanskje du vurdere og bestille pumpa fra Danmark? på ciklide senteret koster den 1600 danske. Da slipper du og tenke på strøm omformer iallefall.

Har bestillt den fra Aquamanias. Der koster den 1998.- og det er ikke så mye.

Da stoler jeg på dere. Filteret er jo et monster, men hvis det er bra så er det verdt det.

Mvh Linka
Der kjpte jeg den og... Du blir ikke skuffet
Men husk på at du må kjøpe innmaten selv, det følger kunn med litt filter
Skal huske det.

Da venter jeg spent.

Mvh Linka
Inaktiv bruker
Må også stille meg i rekken som fornøyd bruker av dette filteret Går på 8. mnd her hos meg uten trøbbel av noe slag. Har prøvd ut mange forskjellige filter gjennom åra, men ingen kan måle seg med dette. Godt valg Linka
Etter 4 mnder i drift er jeg fremdeles kjempefornøyd med den. Karet er rent og den suger bra. Skal jeg ha flere store kar så satser jeg på denne pumpa ja.

Mvh Linka
Hva var det jeg sa Linka???.
Mitt har gått i drøye 5 mnd nå, og det blåser like bra fortsatt=) Lenge til dette må renses.
Selv om jeg driver og roter oppe i karet til enhver tid, og døde planterester og kanskje en fisk(Ups) så er det lenge til dette går tett.
Hehehe.. hørte Ken sitt har gått i 7 mnder nå og gikk vel over et år før det ble gjordt rent første gangen tror jeg.. suverene filtre mener nå jeg.

kan jeg få henge meg på tråden med et spørsmål om samme pumpa? det er tre kurver oppi der til filtermasse. hva bruker dere i de froskjellige kurvene. jeg kjøpte tank og pumpe brukt (var ny i mai eller noe sånt). han som hadde den hadde kun porselensrør oppi alle kurvene pluss filtervatt og den svampegreia på sidene. etter at jeg renset det sist, har det begynt å komme grums ut når den tømmer seg for luft. jeg måtte rense skikkelig og bytte vatten pga hvitprikk behandling. jeg har også satt ned hastigheten på den ved å gi den mindre åpning til inn og utsug pga diskus. de likte ikke farta. den bråker verre da. men det var filteretfyll jeg lurte på.
En meget bra pumpe FX5en ja.
I kurvene bruker jeg-bio-baller, porselensrør og "leca"kuler-vannet er knall reint.
For optimal overflate til bakteriene, og dermed optimal biologisk effekt, ville jeg brukt ehfisubstrat pro. Mulig det er denne Ken reffererer til som "leca-kuler". Vanlige lecakuler er det mange som har prøvd å bruke, de fleste med katastrofal påvirkning av pH.
Frank Angell
For optimal overflate til bakteriene, og dermed optimal biologisk effekt, ville jeg brukt ehfisubstrat pro. Mulig det er denne Ken reffererer til som "leca-kuler". Vanlige lecakuler er det mange som har prøvd å bruke, de fleste med katastrofal påvirkning av pH.


Jepp riktig det Frank-husker aldri hva det heter.
skal nå prøve å huske navnet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap