Strømstans i 4 timer, hva skjer med filteret..

Nå er jeg litt frika ut her. Det er varslet 4 timer strømstans til fredag og panikken brer seg over kroppen her.

Hva vil skje med filterbakteriene ?? De vil sikkert dø, ikke sant ???

Har vurdert å sette filteret hos noen andre, men vil fiskene klare seg i ca 4 timer ?? Og hvis jeg ikke får satt filteret bort hva gjør jeg ??

Strømstansen er fra 09.00-13.00 .

Desperat her jeg nå.

Mvh Linka
Dette går helt sikkert greit=) Hvor stort var karet ditt?
Jeg tror dette ivl gå bra jeg, og bakteriekulturen tviler jeg vel på vil dø?

Får høre med noen andre, men jeg ville ikke vært redd i det hele tatt
Dersom du søker på ordet "strømstans" så får du 88 treff i forumet
Temaet har altså vært oppe før, og du kan sikkert lese mye nyttig dersom du surfer igjennom noe av dette

Vil du være hjemme når den planlagte strømstansen skjer, eller borte på skole/jobb?
Ut ifra det jeg leste, så vil det ikke være bra for bakteriene og være uten strøm i 4 timer..

Det kan få konsekvenser=)

Man lærer jo noe nytt hele tiden jo=)
I min raskt spredende panikk glemte jeg å søke selvfølgelig.
Takker for linker mona. Du er en engel.

Skal være hjemme når strømstansen skjer.

Mvh Linka
Åj.! Kom akkurat på at vi skal ha strømstans i natt i 6 timer!! Vi har to kar med innvendige pumper i begge to. Har lest gjennom mange av innleggene i forumet om strømstans, men er så usikker på hvordan vi bør gjør dette. Bør vi ta ut svampene og legge de i en bøtte med akvarievann, og så være litt borti de en gang i løpet av natten slik at det er litt sirkulasjon nedi vannet???

Som ny i dette gamet tenkte jeg ikke på karene i forhold til strømstans før nå når jeg så diskusjonen her på forumet!
Huff da, jeg vet ikke hva dere burde gjøre utenom og lese litt på forumene=)

Lykke til da iallefall
Inaktiv bruker
Linka
Nå er jeg litt frika ut her. Det er varslet 4 timer strømstans til fredag og panikken brer seg over kroppen her. Hva vil skje med filterbakteriene ?? De vil sikkert dø, ikke sant ??? Har vurdert å sette filteret hos noen andre, men vil fiskene klare seg i ca 4 timer ?? Og hvis jeg ikke får satt filteret bort hva gjør jeg ?? Strømstansen er fra 09.00-13.00 . Desperat her jeg nå. Mvh Linka


En mulighet er å bruke et strømaggregat. Disse er dyre i innkjøp, men kan også leies. Vet at Norlett-Service AS i Askim leier ut disse til 350,- pr døgn.
Har tenkt ut en liten plan.

Filteret mitt er et TetraTec EX 1200 og når man skal starte dette så må man pumpe det igang. Tanken min er at jeg pumper vann igjennom filteret ca hvert kvarter.
Vær så snill å si at dette vil redde bakteriene.

Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap