oppgradering av filtermateriale

Hei

Har AM-Top 3335 med bioballer.

Ettersom jeg sluker alt som Frank sier er jeg nå konvertert til eheim og i den anledning ønsker jeg å bytte filtermateriale.

Stemmer det at am-top 3335en kan regnes som en kopi av eheim 2224? til den grad at de tilskårene delene (filtervatt og svamp) passer? de ser jo dønn like ut på bilder ihvertfall.

så da vil denne pakkeløsningen passe filteret perfekt?

Når jeg endelig har fått dette i hus tenker jeg følgende.
putt inn Efisubstrat pro først der det skal være. Etter noen uker kan resten av delene byttes uten å forstyrre for mye. Hva tror dere?
Noen sier at det er en identisk kopi, men jeg er litt i tvil jeg
Har sett en bildeserie, der del for del sammenlignes, og du verden, er det en identisk kopi, skulle det vært kult å se en uidentisk

Ut over tekniske forskjeller, kan jeg fortelle at 3335 har to kurver, 2224 har tre. Kurvene i 2224 er smalere enn i det meste av andre eheimfiltre.
Det er derfor helt usannsynlig at svamper og finfilter til 2224 passer overens med det som er i 3335. Mulig at svampene til 2*26 og 2*28 kan passe i am-topfilteret, men jeg er på litt tynn is der...

Skal du kjøpe ett eheim filter, velger du jo bare filtermassen som er tilpasset den aktuelle modellen
høres jo ikke ut som en kopi i det hele tatt. Da er det jo ikke noe vits i å egentlig kjøpe den filterpakken.

tror du filterpakken til noen andre eheimfiltre passer bedre? er jo i utgangspunktet mest opptatt efisubstrat og efimech. Innbiller meg at de gjør susen. kanskje bare likegreit å kjøpe de utenom sett? hva tror du?

Skulle jeg valgt filter nå ville jeg jo uten tvil ha valgt eheim, men så lenge am-topen funker så er det ikke noe vits i et nytt filter syns jeg.
Jeg kjøpte nylig materiale til min am-top og da kjøpte jeg de løst. hadde jo allerede filtervatt og svamp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap