Pumpe som bråker

Noen som har denne pumpen?
Jeg kjøpte den i dag, bråker no helt utrolig mye
Den overdøver faktisk luftpumpen......
Lurer på om det kan være noe galt med den siden den BRÅKER så fælt, noen som har erfaring med Seio M620?
Hmm, det var no galt med linken, her er den i klipp ut å lim inn versjon :o)
http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=produktutlistning&sok=ja
Hmm.. vurderte å kjøpe en slik selv, men hvis de bråker skikkelig så er ikke det aktuellt ihvertfall.

Linka
Jeg har ingen erfaring med den pumpa, men tenker litt likevel:
Kan det være luft inni pumpa? Rist litt på den mens den går, og se om det kommer ut noen luftbobler. Er den helt ny? Hvis ikke, kan det være at det har samlet seg litt dritt inni. Ta den fra hverandre og rens ut møkka.
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3053&HKatID=]Link som virker [/URL]

Dette er jo en pumpe som skal sirkulere en god del vann, og da blir det gjerne en del lyd.
Men at den bråker, det er vel ikke ett godt tegn... Men se på prisen, volumet og watt-forbruket samlet... Dette er neppe en pumpe som uansett hva en gjør, vil fungere verken godt eller lenge, desverre.
Min Seio har også hatt et så høyt støynivå at jeg så meg nødt til å plukke den ut av karet. Løftet ut impelleren for så å oppdage at akselen som impelleren snurrer på var knekt i 3 biter, noe som kanskje kan forklare mye av støyen.

Akselen må ha vært knekt fra første stund fordi den alltid har bråkt helt forferdelig. Er nå usikker på hvordan jeg enklest kan skaffe en reserveaksel for å sjekke ut om det løser støyproblemet.

Noen tips ang. reservedeler til disse pumpene?
Holy Diver
Min Seio har også hatt et så høyt støynivå at jeg så meg nødt til å plukke den ut av karet. Løftet ut impelleren for så å oppdage at akselen som impelleren snurrer på var knekt i 3 biter, noe som kanskje kan forklare mye av støyen. Noen tips ang. reservedeler til disse pumpene?
Om akslingen er ødelagt, er det ikke rart at det bråker...
Om du har kjørt med dette over tid, ser jeg ikke bort i fra at også impeller og impellerbrønnen er skadet av dette.

Ta kontakt med den butikken som solgte deg pumpa, forklar situasjonen og reklamer.
Kjenner ikke til noen som har deler til disse pumpene som hyllevare her til lands, men det kan jo være noen.
Om ikke, er det bare å google litt, så finner du garantert butikker i utlandet som har både pumpene og deler tilgjengelig.
Har akkurat samme pumpa selv i et kar, hos meg er den roligere enn Eheimen som står under karet. Faktisk hører jeg nesten ikke pumpa selv om jeg skrur av Eheimen. Merkelig at akslingen bare skulle knekke på den måten..! Pumpa mi har vært i drift siden de begynte å føre dem hos Webzoo, har aldri hatt noe problem med den. Men klart, den lave prisen tilsier jo at den nok ikke er "Eheimvarende", så ryker den innen et par år kommer det en Tunzee-pumpe inn som erstatning
Jeg syns denne tilbakemeldingen fra en kunde var litt spes.:

http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem.aspx?idproduct=TA3711

se første Customer Reviews

Plussmedlem
Jeg antar at du mener tilbakemeldingen fra han som hadde en pumpe som virket i to uker, men allikevel vil anbefale denne til sine venner
Håper det var ironisk ment...
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap