tids innstilling
Postet 20.10.07 kl 23:51
Inaktiv bruker
veldig lurt
å innvestere i--fisk og planter,,spes planter får akkurat den tiden med lys de trenger
funker som f...
jeg har innstilt på 12 timer på-av
du vil ikke angre!
funker som f...
jeg har innstilt på 12 timer på-av
du vil ikke angre!
Postet 20.10.07 kl 23:53
Postet 20.10.07 kl 23:55
Postet 20.10.07 kl 23:57
Endret: 21.10.07 kl 00:00
Postet 20.10.07 kl 23:58
Postet 20.10.07 kl 23:58
Postet 21.10.07 kl 00:00
Postet 21.10.07 kl 00:00
Postet 21.10.07 kl 00:02
Postet 21.10.07 kl 00:02
AggiDe har tre-pakk til ca50 kroner på claes-ohlsson. Bare vær litt obs på at kvaliteten ikke er helt på topp. De følger ikke helt tidsskjema... Man får noen minutter forskyvning hver uke. Men de gjør nytten likevel. :)
Regner med at du mener de små fra co Aggi. Også merket at de er litt unøyaktig, derfor jeg har gått for biltema som virker mer pålitlig.
Ellers kan man jo kjøpe de digitale fra co så slipper man å knote med de små taggene
Bruker selv timer på en luftpumpe som slår diy co2 rett til overflata når lyset er av, så bruksområdene er mange. Men skal ikke la denne tråden skli ut
Postet 21.10.07 kl 00:05
Bare sunt at trådene sklir litt ut
Da lærer man litt mer enn akkurat det man lurte på...
Hvordan er de digitale i forhold til strømbrudd? Jeg hadde en gang en digital som "nulla" seg helt ut ved strømbrudd, slik at den måtte stilles inn på nytt for å fungere. Det er litt kjipt hvis man er på ferie, og kommer hjem til et kar som har stått svart i to uker. ikke mye liv igjen da, tenker jeg... :S
Da lærer man litt mer enn akkurat det man lurte på...
Hvordan er de digitale i forhold til strømbrudd? Jeg hadde en gang en digital som "nulla" seg helt ut ved strømbrudd, slik at den måtte stilles inn på nytt for å fungere. Det er litt kjipt hvis man er på ferie, og kommer hjem til et kar som har stått svart i to uker. ikke mye liv igjen da, tenker jeg... :S
Postet 21.10.07 kl 00:12
tidsur
Noen som kan gi meg en enkel forklaring på hvordan i all verden man stiller inn et slikt ur? VI har ikke digital, men en veldig lik som den svarte på bilde på forrige side. Føler meg veldig blond nå, selv om jeg er utrolig mørkhåret!
Håper det er i orden for trådstarter at tråden sklir litt ut
Håper det er i orden for trådstarter at tråden sklir litt ut
Postet 21.10.07 kl 00:36
På siden av tidsuret er den knapp. På den ene siden av knappen er det bilde av en klokke, og på den andre siden er det blidet av en I.
Skyver du knappen mot klokka aktiviserer du skiva. Trykk da ned knappene fra f.eks 8 til 20 på hjulet, og vri på hjulet til lyset kommer på. Da lyser det i tolv timer.
Skyver du knappen mot symbolet : I , sa står lyset på hele tiden, mao du har da koblet av tidsuret og strømmen går igjennom hele tiden uten avbrudd.
Skyver du knappen mot klokka aktiviserer du skiva. Trykk da ned knappene fra f.eks 8 til 20 på hjulet, og vri på hjulet til lyset kommer på. Da lyser det i tolv timer.
Skyver du knappen mot symbolet : I , sa står lyset på hele tiden, mao du har da koblet av tidsuret og strømmen går igjennom hele tiden uten avbrudd.
Postet 21.10.07 kl 01:03
Endret: 21.10.07 kl 01:04
AggiBare sunt at trådene sklir [I]litt [/I]ut ;) Da lærer man [I]litt [/I]mer enn akkurat det man lurte på... Hvordan er de digitale i forhold til strømbrudd? Jeg hadde en gang en digital som "nulla" seg helt ut ved strømbrudd, slik at den måtte stilles inn på nytt for å fungere. Det er litt kjipt hvis man er på ferie, og kommer hjem til et kar som har stått svart i to uker. ikke mye liv igjen da, tenker jeg... :S
Jeg har en slik digital, men det er ikke noe problem under strømbrudd siden det er ei lita luke på undersiden hvor en kan sette i et lite, rundt batteri som driver timeren mens strømmen er vekk. Uten dette batteriet nuller den ut.
Postet 21.10.07 kl 01:11
Postet 21.10.07 kl 01:49
AggiAha... Det var ikke slik batteriluke på den jeg hadde... Skal se etter det hvis jeg noen gang trenger ny :)
Backupbatteri er kjekt Den jeg kjøpte hadde et oppladbart batteri så det funka ikke før det ble ladet opp og resulterte i at alt ble nullet ut hvis jeg tok strømmen med en gang.
Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.
Postet 21.10.07 kl 02:21
SilkCutDet som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.
Det er jo derfor knapen har to innstilliner, skyv den fra symbolet med klokke til symbolet I. Da står lyset på hele tiden selv om uret går.
Postet 21.10.07 kl 07:12
akvafil[QUOTE=SilkCut] Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.
Det er jo derfor knapen har to innstilliner, skyv den fra symbolet med klokke til symbolet I. Da står lyset på hele tiden selv om uret går.
Hvis SilkCut napper strømmen til alt sammen, inkludert tidsuret, så hjelper det vel ikke hvilken innstilling uret har Klokka stopper uansett.
Postet 21.10.07 kl 08:41
Loomis[QUOTE=akvafil][QUOTE=SilkCut] Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.
Hvis SilkCut napper strømmen til alt sammen, inkludert tidsuret, så hjelper det vel ikke hvilken innstilling uret har Klokka stopper uansett.
Man trenger ikke nappe ut timeren selv om man tar ledningen fra armaturet ut av tidsuret....
Postet 21.10.07 kl 08:49