Hvilken sirkulasjonspumpe skal jeg kjøpe?

Heisann!

Har spurt om alt og ingenting i det siste, så har funnet ut at jeg fortsetter med det

Har et 160liters akvarium med Eheim 2224 og ufattelig uklart vann, møkka legger seg bare på bunnen og masse partikler i vannet. Hver dag må jeg "støvsuge" bunnen for det bare ligger der... forferdelig å se på..

Er denne sirkulasjonspumpen å anbefale http://www.webzoo.net/sivn=03.%20Aqua%20Medic&HKatID=9 . Tenkte også å kjøpe på en Proflow clear filterpatron. Eller burde pumpen være større?

Kan sirkulasjonspumpen plasseres hvor som helst i karet? Jeg har en stor stein sånn ca midt i akvariet, kan jeg skjule den der? Plantene mine er ikke blitt så høy og tett enda, synes det er så stygt med en stor blå filterpatron oppetter veggen...
Inaktiv bruker
er det ett nystarta kar eller?siden du har så uklart vann?
Kan du forklare litt mer om hvordan du har montert filteret du har først? Eheim pleier å holde hva de lover, men det hjelper jo fint lite om du har montert det feil ett eller annet sted på veien. Forklar f.eks. hvordan og med hva du har fyllt opp filterkurvene med, de som er inne i filteret. Og hvor og hvordan du har plassert innsugsrøret og utblåsningsrøret (fra filteret) oppi akvariet.

Det høres helt merkelig ut at det skal ligge så mye skitt på bunnen hver dag at det må slamsuges. Her er noe feil montert, det er jeg sikker på

De to grå, små spakene som står på filterhuset (lokket), peker de skrått bakover slik som slangene gjør? De skal peke samme vei som de grønne slangene, og begge to skal stå likt. Press dem helt bak til de stopper, om de ikke står rett. Dette justerer vannstrømmen.
Helt bakoverpressede spaker= helt åpen vannstrøm og fri flyt gjennom filteret.
Tuddelu

Her kommer forklaring på oppsettet mitt:
Nederste kurv er ca halvfull med Efhmech med en blå filtermatte oppå. Øverste kurv er fylt med Efisubstat, og en hvit filtmatte som ligger oppå håndtaket. De tø små grå spakene er vendt rett vei, så pumpa går for fullt

Strålerøret har jeg plassert på den ene kortveggen, 2-3cm under vannflaten, den er vendt litt opp så det er litt rørelse i vannskorpa. Innsuget står i hjørnet på motsatt kortvegg. Jeg har tidligere hatt strålerøret plassert på samme side som innsuget og har hatt det på bakveggen. Synes ikke dette hjalp stort eller. Har vært mye frem og tilbake her

En liten tanke: Det har kanskje blitt litt værre etter at satte det slik det er nå. Det samler seg store mengder på den siden strålerøret er på, med også ellers i karet. Samt at jeg ikke får vannet rent for partikler uansett oppsett.

Karet er kjøpt brukt og jeg har hatt det i 1,5 måned. Da jeg kjøpte det var det helt nedgrodd, så jeg startet på nytt med gullende rent kar og filter.
Etter 2-3 uker begynte pumpa å sikle, ingenting var tett, så jeg byttet impeller, foringer og aksling. Etter dette ble det mere trykk på filteret enn noen gang. Men jeg synes fortsatt at det er lite trykk. Jeg har ingen erfaring med utvendig filter og vet egentlig ikke hva som er normalt trykk.
Kan selve filtret være utslitt da det var litt mye belastet tidligere??

Jeg mener heller ikke at jeg har alt for mye fisk. Noen er det jo, men men Det som er i karet er 3 gullbarber, 3 platy, 2 black molly, 11 neontetra, 4 gullfisker, 1 gibbiceps, 3 ildhaler, 1 humlemalle og igår fikk jeg 10 små eplesnegler i posten...

Vet at mye her ikke går over ens når det gjelder vannverdier, men noe er kjøpt inn før jag fant dette forumet og noen var med fra før Prøver på det beste, så det blir byttet ut en god del slik at alle får rett verdier. Har ikke hatt hjerte til å bare skylle dem ned i do eller.....

Ellers tror jeg at jeg har fått med all info nå.. Hvis ikke, så må dere minne meg på det..
Både gullfisk og gibbiceps driter mye. Kanskje dette er noe av grunnen til problemet?
Ingen som har noe å si om sirkulasjonspumpen??
sisses
Ingen som har noe å si om sirkulasjonspumpen??

Sett denne produktomtalen ?
Har ikke det vettu

Takk takk
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap