Test av Green killing Machine
Etter og ha slitt med ett akvarium som så ut som Holmenkollen en søndag i mars(tåkelagt med svevealger)
Fikk jeg låne SolVard sin green killing machine, som visstnok skulle ta svevealger.
Hadde prøvd det meste uten av at jeg hadde fått bort noe som helst. vannbytter osv, mørkelegging av kar, fungerte til en viss grad, men fikk alltid svevealger tilbake med en gang.
Så det var med en smule skepsis, selv om håpet var det at jeg testet ut denne.
Puttet den i akvariet en sen kveld etter at lyset var slukket.
Dagen etterpå tok jeg en liten titt for og se om det hadde hjulpet noe som helst enda! Og jammen, der hadde en god del av algene forsvunnet alt!
Det skal sies at jeg sjekket akvariet kl 0600 om morgenen, og jeg var en smule trøtt, men jeg er overbevist at etter kun 7 timer, var det tegn til forbedringer!
Så dag 2! etter at den hadde stått der i 48 timer, tror du ikke at akvariet var helt strøkent?Joda..ikke tegn til så mye som litt tåke en gang!
Må si det var utrolig imponerende! og absolutt vel anvendte penger for den som sliter med det samme som meg.
http://www.aa-aquarium.com/showroom4.php?id=156&level=1
Så en stor takk til SolVard som lånte denne ut til meg, lover at du får den snart tilbake igjen
Richard
Fikk jeg låne SolVard sin green killing machine, som visstnok skulle ta svevealger.
Hadde prøvd det meste uten av at jeg hadde fått bort noe som helst. vannbytter osv, mørkelegging av kar, fungerte til en viss grad, men fikk alltid svevealger tilbake med en gang.
Så det var med en smule skepsis, selv om håpet var det at jeg testet ut denne.
Puttet den i akvariet en sen kveld etter at lyset var slukket.
Dagen etterpå tok jeg en liten titt for og se om det hadde hjulpet noe som helst enda! Og jammen, der hadde en god del av algene forsvunnet alt!
Det skal sies at jeg sjekket akvariet kl 0600 om morgenen, og jeg var en smule trøtt, men jeg er overbevist at etter kun 7 timer, var det tegn til forbedringer!
Så dag 2! etter at den hadde stått der i 48 timer, tror du ikke at akvariet var helt strøkent?Joda..ikke tegn til så mye som litt tåke en gang!
Må si det var utrolig imponerende! og absolutt vel anvendte penger for den som sliter med det samme som meg.
http://www.aa-aquarium.com/showroom4.php?id=156&level=1
Så en stor takk til SolVard som lånte denne ut til meg, lover at du får den snart tilbake igjen
Richard
Postet 01.11.07 kl 08:51
Endret: 01.11.07 kl 08:51
Postet 01.11.07 kl 14:59
Postet 01.11.07 kl 18:12
Postet 01.11.07 kl 20:13
Postet 02.11.07 kl 01:21
Hva er det sangen til Øysten Sunde heter...?
Hva var det jeg sa !!
Hehe - veldig fint at vi fikk prøve den på et problemakvarie - da vet vi i hvertfall at det er effekt i monsteret. Hadde blitt svært skuffet om det ikke hadde ventet effekt! Men nå er jeg førnøyd. Relativt rimelig er den også - de har flere i Larvik (Vilmark- og Fritidseffekter)- så det i går. Prisen er kr. 699,-
Link til produktet her
Hva var det jeg sa !!
Hehe - veldig fint at vi fikk prøve den på et problemakvarie - da vet vi i hvertfall at det er effekt i monsteret. Hadde blitt svært skuffet om det ikke hadde ventet effekt! Men nå er jeg førnøyd. Relativt rimelig er den også - de har flere i Larvik (Vilmark- og Fritidseffekter)- så det i går. Prisen er kr. 699,-
Link til produktet her
Postet 02.11.07 kl 08:17
Endret: 02.11.07 kl 08:22
Postet 02.11.07 kl 08:23
AggiJeg har sjekka litt på den dingsen. Det ser faktisk ut som om hele den modulen som inneholder UV-lyset må byttes når lyset går. Noen her som har peiling på hvor man får tak i reserve? -Og hva det koster? Jeg har den på 24 watt...
Hele "Bulpen" må byttes ja - vet ikke prisen på 24w - men den som vi har holdt på med koster den 299,- (litt under halve prisen). De som selger denne har også nytt rør - men mulig de må bestille.
Postet 02.11.07 kl 08:27
Postet 02.11.07 kl 08:31
Postet 02.11.07 kl 08:35
Postet 02.11.07 kl 08:39
Postet 02.11.07 kl 08:41
Jeg jobber med å få besøkt flest mulig zoobutikker hehe
Men nei, dette er bare en hobby som har tatt av litt...
Det med lys er en smaksak - ser man noe man liker er det enkelt. Den eneste foretningen som hadde denne sammensetningen, var en på Bekkestua. Fisken så usedvanlig fine ut der. De fleste bruker standard rør som gir et grønnt skjær - tapper farger fra fisken. Andre bruker blått skjær- fint lys men fargeløs fisk. Arkadia Tropica er det lyset som gir det rødlige skjæret jeg syntes er fint.
Men nei, dette er bare en hobby som har tatt av litt...
Det med lys er en smaksak - ser man noe man liker er det enkelt. Den eneste foretningen som hadde denne sammensetningen, var en på Bekkestua. Fisken så usedvanlig fine ut der. De fleste bruker standard rør som gir et grønnt skjær - tapper farger fra fisken. Andre bruker blått skjær- fint lys men fargeløs fisk. Arkadia Tropica er det lyset som gir det rødlige skjæret jeg syntes er fint.
Postet 02.11.07 kl 08:51
Endret: 02.11.07 kl 08:55
Postet 02.11.07 kl 08:52
Postet 02.11.07 kl 08:57
Postet 02.11.07 kl 08:58
Har endelig funnet ut hvem som forhandler disse Uv-filterene i Norge.
Legger ved en link til de som er interesert.
Kennel utstyr
Legger ved en link til de som er interesert.
Kennel utstyr
Postet 02.11.07 kl 11:24
Postet 02.11.07 kl 11:30
Postet 02.11.07 kl 11:35
Postet 02.11.07 kl 11:37