Test av Green killing Machine

Etter og ha slitt med ett akvarium som så ut som Holmenkollen en søndag i mars(tåkelagt med svevealger)
Fikk jeg låne SolVard sin green killing machine, som visstnok skulle ta svevealger.
Hadde prøvd det meste uten av at jeg hadde fått bort noe som helst. vannbytter osv, mørkelegging av kar, fungerte til en viss grad, men fikk alltid svevealger tilbake med en gang.
Så det var med en smule skepsis, selv om håpet var det at jeg testet ut denne.
Puttet den i akvariet en sen kveld etter at lyset var slukket.
Dagen etterpå tok jeg en liten titt for og se om det hadde hjulpet noe som helst enda! Og jammen, der hadde en god del av algene forsvunnet alt!
Det skal sies at jeg sjekket akvariet kl 0600 om morgenen, og jeg var en smule trøtt, men jeg er overbevist at etter kun 7 timer, var det tegn til forbedringer!
Så dag 2! etter at den hadde stått der i 48 timer, tror du ikke at akvariet var helt strøkent?Joda..ikke tegn til så mye som litt tåke en gang!
Må si det var utrolig imponerende! og absolutt vel anvendte penger for den som sliter med det samme som meg.
http://www.aa-aquarium.com/showroom4.php?id=156&level=1


Så en stor takk til SolVard som lånte denne ut til meg, lover at du får den snart tilbake igjen


Richard
Flott
Jeg har en sånn liggende i beredskap, akkurat den samme, og det høres lovende ut at den gjør så god jobb

By the way, min er også lånt (takk til Donald, aka Terje)
har dere det skikkelige navnet på denne, slik at jeg evt. kan finne den i nettbutikker?
Hihihi... Den heter det
Her er min tråd om den
Aggi
Hihihi... Den heter det :) [URLBLOCK1]er min tråd om den :)


*dunk* ja hvorfor skal alt gjøres så himla innvikla
Hva er det sangen til Øysten Sunde heter...?
Hva var det jeg sa !!

Hehe - veldig fint at vi fikk prøve den på et problemakvarie - da vet vi i hvertfall at det er effekt i monsteret. Hadde blitt svært skuffet om det ikke hadde ventet effekt! Men nå er jeg førnøyd. Relativt rimelig er den også - de har flere i Larvik (Vilmark- og Fritidseffekter)- så det i går. Prisen er kr. 699,-

Link til produktet her
Jeg har sjekka litt på den dingsen. Det ser faktisk ut som om hele den modulen som inneholder UV-lyset må byttes når lyset går. Noen her som har peiling på hvor man får tak i reserve? -Og hva det koster? Jeg har den på 24 watt...
Aggi
Jeg har sjekka litt på den dingsen. Det ser faktisk ut som om hele den modulen som inneholder UV-lyset må byttes når lyset går. Noen her som har peiling på hvor man får tak i reserve? -Og hva det koster? Jeg har den på 24 watt...


Hele "Bulpen" må byttes ja - vet ikke prisen på 24w - men den som vi har holdt på med koster den 299,- (litt under halve prisen). De som selger denne har også nytt rør - men mulig de må bestille.
Jeg kjøpte min på Buddy. Tror de solgte den ut fordi det var et klumpete drog. Man kan ikke he den stående i et kar som er 40 cm høyt. Det er den for svær til.
Derfor tviler jeg på at de kommer til å ta inn deler... :S Frykter det blir like dyrt som å kjøpe ny, i såfall...
Som sagt så er det litt under halve prisen - de har den i hverfall på det zoo senteret jeg bruker . vi kan få organisert slik at du får tilsendt om du er førnøyd med prisen.

Si ifra om jeg skal sjekke ut for deg.
Takker for det. Det blir neppe aktuellt ennå, men skal ha det i bakhodet.
SolVard: Jobber du i en zoo butikk eller?
Har også fått byttet de lysene nå, til de samme som du har, så veldig mye bedre ut
Jeg jobber med å få besøkt flest mulig zoobutikker hehe
Men nei, dette er bare en hobby som har tatt av litt...

Det med lys er en smaksak - ser man noe man liker er det enkelt. Den eneste foretningen som hadde denne sammensetningen, var en på Bekkestua. Fisken så usedvanlig fine ut der. De fleste bruker standard rør som gir et grønnt skjær - tapper farger fra fisken. Andre bruker blått skjær- fint lys men fargeløs fisk. Arkadia Tropica er det lyset som gir det rødlige skjæret jeg syntes er fint.
hehe ok
PS: hadde du til salgs noen av de fine røde platyene dine nå?
Jeg regner med at jeg kommer ned til deg på tirsdag kveld
Du kan nok få med et par -tre stykker. Har nylig levert de fleste som var litt større. Dette kullet er det to stk jeg skal ha med meg vidre.
Høres flott ut!
Jeg regner med at jeg stikker til Larvik først, sånn at jeg er vel hos deg rundt 18-19 på tirsdag Så får du igjen vidundermaskinen din da
Har endelig funnet ut hvem som forhandler disse Uv-filterene i Norge.
Legger ved en link til de som er interesert.
Kennel utstyr
Joda - blandt mange andre
Vilmark- og fritidseffekter - Larvk
Zoo på Buskerud storsenter
osv.
Solvard
Mener du att de har disse på buskerud storsenter?
Hvilken butikk da?
Skal vi se - det er to senter der - Krokstadsenteret hette det før - men det er jo også Sten og Strøm senter nå. Men det er i allefall zoobutikken i det minste senteret som har den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap