dere som har små kar under 30 liter, hvordan holde på varmen?

Tittelen dekker vel det meste. Lurer på hvordan dere klarer å holde en stabil temperatur i så små kar?
Eg regulerer det med lystiden og vannbytter.
Problemet mitt har vært at det fort blir for varmt.
Hos meg pleier problemet ikke å være og holde på varmen, heller å bli kvitt den I de små akvariene varmer lyset vannet såpass mye opp at det som oftest er et problem at de blir for varme, ikke for kalde.
Men om man likevel må varme opp et så lite akvarium, så kan man bruke Polymer 10 watts varmekolbe.

Den har jeg et par stykker av liggende, kjøpt inn før jeg merket at de ikke var nødvendige Så nå ligger de bare og støver ned et sted, ubrukte. Mine 28 litere holdt 26 grader ved bruk av en slik.
mona o
Hos meg pleier problemet ikke å være og holde på varmen, heller å bli kvitt den:-) I de små akvariene varmer lyset vannet såpass mye opp at det som oftest er et problem at de blir for varme, ikke for kalde. Men om man likevel må varme opp et så lite akvarium, så kan man bruke [URLBLOCK1]. Den har jeg et par stykker av liggende, kjøpt inn før jeg merket at de ikke var nødvendige:-) Så nå ligger de bare og støver ned et sted, ubrukte. Mine 28 litere holdt 26 grader ved bruk av en slik.


Takk for link, var usikker på om det fantes varmekolber til så små kar.
Problemet mitt er at karet står på kjøkkenet, som rart nok er veldig trekkfullt nå når det er surt ute. Karet faller derfor drastisk i temperatur om nettene når lyset er av. (har sittet oppe halve natten for å følge med
Og det er en 28-liter jeg skal ha den i får jeg vel legge til.

Skal bestille slike varmekolber ihvertfall.
Hei, jeg har et 19 L. 6kantet kar med noen Amanoreker og div. snegler.

Ingen varmekolbe, men vannet holder jevn temp. på 24-25gr. på grunn av
varmen fra lyspæren.

1stk.liten 15w.pære. Plantene: Anubias var Nana, Jawamose og Vallisneria
ser ut til å like den belysningen.

Antagelig får jeg litt varme fra pumpa også.
Frk. Nilsen
[QUOTE=mona o] Takk for link, var usikker på om det fantes varmekolber til så små kar. Problemet mitt er at karet står på kjøkkenet, som rart nok er veldig trekkfullt nå når det er surt ute. Karet faller derfor drastisk i temperatur om nettene når lyset er av. (har sittet oppe halve natten for å følge med :-) Og det er en 28-liter jeg skal ha den i får jeg vel legge til. Skal bestille slike varmekolber ihvertfall.

Hvis du kobler den til en timer, så kan den jo stå på bare nattestid, eller når du finner behov for det.
Jeg har det så varmt hjemme, at her er det ikke behov for varmekolbe i noen kar.
En viss svingning i temperatur kan vel de fleste fisker tåle.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap