Utvendig filter hvordan?

Har lenge gått å vært bekymret over juwl pumpen i det ene av karene mine. Det stopper og harker, samt at vært vannskift er nervepirrende når pumpen skal slåes på, vil den gå eller ikke. Derfor tenkte jeg å kaste ut det innvendige juwel filteret. Har sett på Eheim Pro I 2222 Spesial på webzoo til min 110l.

Men har noen spørsmål:

1. Er det noen som har erfaring med å løsne det innvendige juwel filteret fra innsiden?

2. Nå må vel hele karet kjøres inn på nytt, siden pumpen byttes. En skremmende tanke!

3. Noen som anbefaler noen annen pumpe enn den jeg ser på ?


Inaktiv bruker
anbefaler deg å la den innvemdige pumpen,kjøre sammen med den nye en stund--jeg kjørte min innvendige sammen med ny utvendig i 14 dager
før jeg fjernet den--tilsatte forøvrig litt flytende filtermedium

har en utvendig am topp,ca 900 l timen,kjempefornøyd med den!
dette i en 112 liter
Hei du , har akkurat fjernet det innvendige filteret mitt fra mitt 240l Juwel. Brukte en tynn sparkel spade av metall og løsna filteret fra silikonet det er festa med.

Du kan overføre litt av den bakteriekulturen du har i Juwel pumpa over i det nye filtereret. Så bør dette gå bra. BAre sjekk vannverdiene ofte og evt bytt vann.

Jeg har Eheim 2224 i mitt 112l, og vil absolutt anbefale dette, og dette har større kapasietet
heisann

1.Vet det er mange ,som løsner denne med en kniv.Har ikke slikt kar selv
så det kan vel være greit å høre med noen som har

2.Du kan jo kjøre begge filtrene en stund(1til 2 uker)da trenger du ikke kjøre inn
karet på nytt..

3.Du har jo mange og velge i,men tetratec ex700 kan jo være ett alternativ.
Sender med en link så kan du se på den Tetratec ex 700
jeg prøvde også med en lang tynn tapetkniv, men fant fort ut at bladene bare knakk. Dermed så vil jeg helle annbefale en tynn sparkel spade av metall, og den knekker ikke hehe:P
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap