Fluval inni et juwelfilter?

Jeg har et Juwelkar på 54liter. Pumpen som er i det er ikke veldig kraftig og den bråker litt.
Jeg lurer på om jeg kan ta ut alt innholdet i den sorte juwelfilterboksen og ha en fluvalpumpe der isteden.

Hva er målene på [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1080&HKatID=]Fluval 2 360 L/H
[/URL]
Eg hadde også denne boksen i juwelkaret mitt. Det eg gjorde var å kutte av boksen med ein lang skarp kniv. Det beste er nok å ta ut heile rukkelet.
Skal du bruke hele filteret, eller bare pumpehuset?
I blåseretningen, så er pumpehuset 8 cm + utblåset på ca 1 cm. Bredden er ca 7 cm. Høyden på hele pumpa får jeg ikke målt nøyaktig, da jeg ikke har lyst å stikke linjalen nedi vannet ;P Men det ser ut til at den er ca 16- 18 cm..
Jeg hadde også tatt å revet hele filterboksen ut.
Jeg er usikker på hvor god passasje det vil være med vann forbi fluvalen om du dytter denne nedi kassetten, og det er her di fort vil få problemer.
Fluvalfilteret henter inn vannet på siden, om en da ikke modifiserer det (henter da vann både på sidene og under.)

Målene på filtrene finner du i denne omtalen
Jeg kan ikke rive ned filterboksen siden jeg har en korkbakgrunn som er silikonert fast i den.
Men hvis den blåser vannet rett ut i karet kan det vel ikke spille noen rolle hvor vannet den tar inn kommer fra? Det blir vel like godt renset likevel?
Jarle_B
Men hvis den blåser vannet rett ut i karet kan det vel ikke spille noen rolle hvor vannet den tar inn kommer fra? Det blir vel like godt renset likevel?
Dersom innsuget til filteret er blokkert, kommer ikke vann til, og da blir det heller så som så med filtrering
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap