UV sterilisator

Jeg tenker å gå til anskaffelse av UV sterilisator for mitt nye kar. Karet blir på ca 600 liter. Hva passer av type og størrelse for dette karet? Hvilke er å stole på, og virker? Hvilke merker er av god kvalitet? Og mest mulig kompakt størrelse, i forhold til ytelse? Noen som har en anbefaling?
Alle virker, så lenge de monteres riktig.
De to viktige momentene er at en forhindrer partikler i vannet som passerer UC-lampa, og at vannet passerer i riktig hastighet. Jo lengre belysningstid, jo mer ødelagte er organismene som kommer ut.

Selv ville jeg valgt en sterilisator fra JBL, på enten 11 eller 18W. Førstnevnte har anbefalt flow på 150-350L\t, sistnevnte på 300-500L\t.
Jeg hadde nok rett å slett kjøpt ett ekstra utvendig filter, der jeg koblet denne etter dette.
Det finnes en god del utvendige filtre med såpass lav gjennomstrømming, men siden jeg er usikker på slangedimmensjonen på disse, må du nesten selv google litt å finne filteret som passer både med slanger, vannmengde og prisklasse
Ok, jeg tenkte det kansje var noen dårlige som man burde holde seg unna. Så tenkte jeg pris i forhold til kvalitet/kapasitet. Da skal jeg ta en titt på JBL sine UV sterilisatorer. Så er det også det om de tåler vann trykk. Jeg vil helst ha dette under karet, sammen med pumpa, så det ikke synes. Men de er kansje alle lagd for å tåle vann trykk. Jeg har sett på noen via Google, men hvordan kvalitet det er på dette, vet man jo ikke. Men kansje man kan fikse noe selv også.
Det er jo ikke snakk om voldsomt mye trykk fra vannet, så det vil overraske meg ekstremt om du finner en UV-sterilisator som ikke kan plasseres under karet
Tilfeldig bekjentskap
© Mathias A. Kippenbroeck
Reklame for plussmedlemskap