Eheim 2224 virker ikke!!! HASTER

Inaktiv bruker
Jeg får ikke i gang pumpa igjen etter at jeg åpnet den og renset inni der som rotor og vingehjulet sitter. Den bare bråker og ble reversert slik at lufta kom ut av innsugsslangen!!!! Den fyller seg med vann, men vannet kommer nå ikke ut igjen. Ingen slanger er tette heller. Har ikke byttet om på hverken slanger eller noe annet, bare renset!! Herregud jeg begynner å føle svetten piple her. Hva kan jeg ha gjort galt? Har vel ikke ødelagt noe, alt er jo inntakt av hva jeg kan se.
hei du må fylle hele filteret med vann igjen fyll opp akvarie. så må du begyne å suge på utplåsingen. det er masse luft i den, men viktigs av alt fyll hele filteret med vann så det renner over når du setter lokket på. sett på pumpen åpne ventilene til slangen, fyll opp karet med vann å begyn og suge på utplåsingen til det kommer vann. eneste mulighet vist det ikke er pumpe på pumpen din. eller fylle slangen med vann.

gi meg en lyd vist du ikke klarer det, følger med på tråden din
Om faktisk motoren gikk baklengs, og at du ikke har gjort ett eller annet lurt med slangene, tror jeg du har ett problem.
Kan ikke si at jeg en eneste gang har vært borti at pumper hiver seg i revursjen uten grunn.

Jeg ville tatt opp pumpa igjen, for å se at det ikke er skade på impelleren etter at denne gikk galveien.
Om alt ser ok ut, forsøk å starte pumpa på nytt.
Sørg denne gangen for at pumpa er full av vann, og at det er så lite luft i systemet som overhodet mulig
har opplevd at luften pumper ut den veien vist det vannet er borte i slangene så går luften den veien, det har skjedd noen ganger her. virker som om pumpen går feil vei men pumper bare luft. fylles slangen med vann nesten opp til knekken så er det bare luft for den har ikke fått nokk vann inn i pumpen. vist pumpen skal gå feil vei må du faktis ha overledning eller snudd motoren fysisk.
Inaktiv bruker
Var vel sikkert luft i systemet som gjorde at det bobla luft ut av innsuget. Jeg har sjekka og sjekka hva det kunne være. Pumpa bråka noe jævli (unnskyld uttrykket) Tok ut alle pumpedelene x antall ganger, satte det inn igjen. Bråka fremdeles. Tilslutt lot jeg den stå avslått med slangene tilkoblet. Slo den på..................å jadda, hva skjedde......da funka den som aldri før! Alt helt i skjønneste orden. Jeg sitter nå med en FRYKT til neste gang jeg skal rense pumpa og den oppfører seg slik. Eller er det bare jeg som er stupid og ikke gjør det riktig, hihi =0) Takk for hjelpa, den gjorde godt uansett!!
Har du fylt utsugsslangen med vann?...er garantert bare luft i systemet som gjør at pumpa ikke klarer å suge vannet rundt. HAr samme pumpe selv.
Inaktiv bruker
Begge slangene var det vann i, bøtta var full av vann, men alikevel ville pumpa ikke gå. Tilslutt, etter mye om og men lot det til alt var i orden. Rare greier.....
hehe skal ikke væe lett vettø, men bra det ordna seg da
merket meg to ting med rens av filter. når du er ferdig nr 1 : fyll filteret godt med vann mener helt fult. Nr 2 sørg for at slangene er fylt med vann. nr 3: pumpen må stå laver en karet dette pga hevert metoden da det er litt luft i pumpen og denne trenger hjelp til og dra i gang. det er veldig viktig at den er 15 til - 20 cm under bunnsikte på vannet i karet ditt, mener toppen av pumpen!

Så når du skal starte pumpen igjen. koble på slangene, sett på pumpen så kan du åpne ventilene på pumpen! gjør du dette skal alt funke smertefritt!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap