Nytt T5 lys system,noen med erfaring?

Hei! Jeg har funnet ett nytt T5 lys system fra Hagen. Disse selges gjennom aquamanias, og jeg har snakket med dem om det, men iom at det var såpass nytt så har han ikke noen erfaring eller innsikt med denne armaturen. Legger ved en link, den er dessverre kun på tysk men ganske forståelig. Det er bilder av armaturet også, der man ser at det er festet i ett rammeløst kar. Jeg har kar med aluminiumsrammer så jeg undres på om dette kan brukes på det. Var også mulig å henge det over karet men det tenkte jeg å unngå hvis jeg kan. Noen som har erfaring med dette eller en ide om det kan brukes på rammekar?


Link
T5 er ikke noe nytt i seg selv, og dette armaturet fra Hagen har vært på markedet en tid.

Det som er med dette armaturet, er at rørene plasseres svært tett, i ett armatur med innebygget elektronikk og reflektor.
Siden armaturet plasseres en del cm over vann, har en bedre muligheter for planter som ikke bør ha rørene for nært.

Kan også nevne at armaturene er justerbare med tanke på lengden, selv om de ikke ser helt gode ut med 15-20cm som henger på en stålbøyle i hver ende

Det står ikke ett filla ord om rammekar, eller for den del tykkveggede kar i dokumentasjonen, så jeg er en tanke skeptisk til at dette er noe som vil funke uten at en jukser det til.
Som oftest trekker produsentene fram alt som kan trekkes fram, som er i deres favør

Her er en mye bedre link, både med tanke på innhold og språk
Nei T5 er ikke noe nytt, hadde bare ikke vært borti dette armaturet før
Nei som du også sier, jeg ser ikke helt for meg dette armaturet på ett rammekar! Men det kan jo henges opp også, mer er litt skeptisk på "hengende strømførende lys" over vann
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap