EHEIM har tatt ansvar

For en tid tilbake skrev jeg om feil i Eheim PRO II 2128 Thermo. Det var en produksjonsfeil i termokontrollen som førte til at jeg mistet min gruppe med Zebra L-46. Har vært i dialog med Eheim i Tyskland angående denne saken, fordi de har visst om feilen men ikke sagt i fra hverken til importøren Zoomiljø eller andre som parallellimporterer pumper fra Eheim. I dag fikk jeg svar fra forsikringsselskapet til Eheim. Jeg får erstatning til tross for at jeg ikke kunne dokumentere antall fisk som jeg mistet. Det er jo ikke det første man tenker på å ta bilder av den døde fisken. Jeg klarte å dokumentere anskaffelsen av L-46 og hva anskaffelsesverdien av nye L-46 ville være. Veldig bra at Eheim har tatt ansvar. Så til alle dere som har opplevd noe tilsvarende. Det nytter å ikke gi seg!! Zoomiljø, Webzoo eller andre importører kunne altså ikke lastes for denne feilen i pumpene fordi de ganske enklet ikke har blitt informert av Eheim i Tyskland. Strategien til Eheim har her tydelig vært: Vi legger oss flate for de som orker å ta kontakt.
Hm det må jeg si Det var jo bra for deg og! Jeg har en sånn pumpe som går i tropheuskaret mitt men den skifter jeg ut for sikkerhets-skyld...
Blir det nye zebra maller på deg nå da?
Nå ble jeg kjempe glad på dine veine Håvard-dette er utrolig service
Så bra! Dette viser vel at Eheim er seriøse, selv om de har tabbet seg særdeles kraftig ut med å ikke si ifra om feilen.
Seriøse?!!! Seriøst ville vært å si fra og evt. tilbakekalle defekte pumper, ikke bare legge seg flat for de som gidder å ta kontakt! Nå har jeg et spørsmål: Gjelder dette alle 2128 pumper eller er det en serie av disse som dette gjelder? Bør man styre utenom 2128?
De kunne nok gått ut med dette selv ja, enig med deg der. Det er ikke pumpa det er noe galt med, men termoenheten, en unit som er for seg selv.
Mener å huske at det var termofiltrer som var produsert i en periode, fra i fjord til begynnelsen i år. Man bør ikke styre unne denne eller Eheim i det hele tatt. De koster litt mer generellt, men du får det du betaler for etter min mening. Har mange Eheim`er selv som har fungert knirkefritt i åresvis, deriblant en 2128 som runder 4 år og fungerer like godt i dag som da den var ny.
EHEIM har tatt ansvar
Det kan være feil på termostaten i alle Eheim PRO II 2128 Thermo som er produsert fra 2004 og uke 15 i 2007. Produksjonsperioden kommer frem av en etikett på undersiden av pumpa. Der står det et serienr. som inneholder 5 siffer. De to første er årstallet, og de to neste er måneden. Det siste sifferet trenger du ikke bry deg noe om. Har du en pumpe som er produsert i dette tidsrommet bør du bytte termostaten.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap