Hva følger med i arcadia lysrør-sett?

Kjøpte arcadia "ultra seal controller" for 1 stk lysstoffrør for ettermontering.
Det fulgte ikke med skruer engang i denne esken,men lediningene var bare krøllet sammen i esken så den hadde vært åpnet før jeg fikk den fra internettbutikk.
Ser ut til at drossler skal festes på noe da det er spor bak på denne,men det fulgte heller ikke med..

Noen som har kjøpt den samme og vet om det skal følge med noe mere enn bare drossler ,2 fester til lysstoffrørene?

jeg kjøpte en slik pakke til min 112l, dog for 2 lysrør og da kjøpte jeg sånn dobbelsidig tape til disse utenom, til å feste disse gjennomsiktige festene. Men dette er ikke å anbefale, da den løsner grunnet fuktighet over tid. Små rustfrie skrue får du kjøpt billig i en jernvarehandel.
Ok,da får jeg kjøpe noen skruer så det blir lys for fiskene
Det følger kun med det elektriske, altså holdere, kabler og forkobling med tennere
Festemateriellet vil variere sterkt i både hva en kan, og bør bruke, så dette er noe en nesten må greie å skaffe tilrette selv
Sukk.Ser jeg har kjøpt for stort sett til lysene.Bestilte sett for 36 w og det tilsvarer 120 cm lengde og det passer ikke inn i reolen min.Men vil det være mulig å bruke f.eks 25W lysstoffrør i et sett som er beregnet for 36 w?
Det går, men er neppe heldig på sikt. Tenningen vil være såpass kraftig at rørene er utslitt lenge før tiden er inne med såpass mange % diff (elektronikken er beregnet for 40W).
Om det er plass til ett 30W rør, passer dette mye bedre enn 25W med tanke på elektronikk.

Hvor mye har du å gå på med tanke på den totale lengden?
Lysrøret må ned fra 120 til ca 75 max...
Da er det nok best jeg bytter hele settet,siden det ikke er heldig på sikt.
Høres best ut, ja... Om du da ikke er av den nevenyttige delen av befolkninga, som skiter i garanti og slikt fjas (;p).

Selv hadde jeg nok rett å slett endret dette settet fra 1*36/40W til 2*18/20W, med å koble dette i serie via en tenner til.
Høres det komplisert ut? Tja, ting høres gjerne verre ut enn de er :p
Men vet en ikke hva en driver med, er dette noe en legger på hylla.

Ang hva du kan bruke av rør, er max 75cm (inkl fester??), noe som tilsier maks 18/20W T8 (ca 63cm med største fester), eller 24W T5 (ca 58cm).
Du kan med andre ord ikke bruke 25W T8, dette blir 3cm for langt....
Hvor mange rør du trenger, kommer ann på hvor mange liter karet er på, og hvor god planteflora du planlegger
Takker for svar
Da har jeg endret fra det store settet til 2 x 18w.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap