Azoo palm Aquarium

Heia,

Jeg har akvarie i fra produsenten her:



Pumpen her har toppet helt opp. Men eneste jeg har i dette akvarie her er en kamp fisk. Og noen planter. Overlever kampfisken uten pumpe. Eller bør jeg få denne fiksett fortest mulig. For jeg regner med at det ikke finnes vanlige pumper for så lite akvarium. Det er sikkert 10-15 liter.

Ellers burde ikke dette gå på garanti?
Har ikke undersøkt det enda hehe.

Takker så mye for alle svar
Det første jeg ville ha gjort er å plukke pumpa fra hverandre, og sett etter om det er noe som tetter igjen. I 90 % av tilfellene der jeg har hatt problemer med pumper, har de enten gått tett, eller aller oftest, vært dritt på rotoren/impelleren. Dersom det er dritt på magneten til rotoren, evt. i "brønnen" der rotoren står, vil det til slutt ikke være nok kontakt til at motoren får rotoren til å gå rundt. Plukk altså pumpa fra hverandre, og gå igjennom om det er noen problemer med dritt innvendig. Et q-tips er strålende til å rense opp i brønnen til rotoren.
Heia,

Prøvde å plukke den i fra hverrandre. Men ser ikke ut som det er mulig.
Får ikke kommet til der som det blir nevnt her. Så på de pumpene som det er i det store akvariet mitt. Der kommer man lett til. Men ikke her... Merkelig....

Gjerne noen som har dette lille akvariet som har prøvd det?
fikk demontert den og fiksett den nå..

Takker så mye for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap