pumpe..suger mye falsk luft

Inaktiv bruker
fyllt opp selve pumpa med vann
innsug i vann
suger opp luft selv--ikke automatisk
går i ett minutt..så bråker den som en vaskemaskin
suger igjen igjen igjen,,
stadig falsk luft

am top-type 3338
har kjørt igang flere am topper tidligere..aldri problem der i gården
skal jeg fortsette å suge....?
Om den suger falskluft, vil det ikke hjelpe stort å fjerne denne hele tiden.
Årsaken må finnes, og fjernes.

Kontroller at slangene sitter godt på rørene, på sugesiden. Kontroller også at røret er helt, og uten brister.
Kontroller at kranene er tette, og helt åpne, samt at disse er festet skikkelig på pumpehuset.
Om alt dette er OK, og problemet vedvarer, er det en lekkasje ett eller annet sted på pumpa. Oftest vil en oppleve at den lekker vann, om en kobler fra strømmen, uten at pumpa er full av luft.
Se ett er pipling, spesielt mellom bøtte og pumpetoppen.


Det kan være så enkelt som at du har vridd bøtta 90-180-270 grader i forhold til pumpetoppen, da blir det oftest feil forhold mellom bøtte, pakkning og topp.
Inaktiv bruker
Frank Angell
Om den suger falskluft, vil det ikke hjelpe stort å fjerne denne hele tiden. Årsaken må finnes, og fjernes. Kontroller at slangene sitter godt på rørene, på sugesiden. Kontroller også at røret er helt, og uten brister. Kontroller at kranene er tette, og helt åpne, samt at disse er festet skikkelig på pumpehuset. Om alt dette er OK, og problemet vedvarer, er det en lekkasje ett eller annet sted på pumpa. Oftest vil en oppleve at den lekker vann, om en kobler fra strømmen, uten at pumpa er full av luft. Se ett er pipling, spesielt mellom bøtte og pumpetoppen. Det kan være så enkelt som at du har vridd bøtta 90-180-270 grader i forhold til pumpetoppen, da blir det oftest feil forhold mellom bøtte, pakkning og topp.

Takk---går igang og sjekker...
Inaktiv bruker
Fant lekkasje
Det er en lekkasje i en ,,fast del,, i selve ,,knotten,, hvor man stenger eller åpner for vann i utblåsnings delen .der kommer man ikke til
håper det hjelper å bytte denne i morgen-
pipling ovenfor selve bøtta..i den ,,faste ,,delen..som går over til slangen..
Antar du mener kranen. Denne kan erstattes, men er neppe noe de fleste butikker har på lager....

Kan være nok å sette denne inn med vaselin, eller for den del å rense denne.
Haaaaater slike gammeldagse kraner
Inaktiv bruker
Frank Angell
Antar du mener kranen. Denne kan erstattes, men er neppe noe de fleste butikker har på lager.... Kan være nok å sette denne inn med vaselin, eller for den del å rense denne. Haaaaater slike gammeldagse kraner ;)

HE he,,,hater akkurat nå hele pumpe helv,,,,
men går nok over..imorgon e det atter ein ny dag'smiler*
Vaselin er tingen. Smør inn pakninger o.l. med vaselin. Jeg hadde tidligere problemer med at pumpa tok inn luft. Etter mange dager fram og tilbake, fant jeg ut hvor lekkasjen var. Jeg vet at det er en del som må skiftes der, men har ikke penger til å kjøpe ny. Men jeg smurte grundig inn med vaselin der lekkasjen var, og siden har den gått helt fint. Og dermed utsetter jeg selvsagt bestillingen av ny del... Jeg kommer garantert til å angre på det når problemet kommer tilbake... Eller at jeg finner stua full av vann etter juleferien.
Inaktiv bruker
Dyrehagen
Vaselin er tingen. Smør inn pakninger o.l. med vaselin. Jeg hadde tidligere problemer med at pumpa tok inn luft. Etter mange dager fram og tilbake, fant jeg ut hvor lekkasjen var. Jeg vet at det er en del som må skiftes der, men har ikke penger til å kjøpe ny. Men jeg smurte grundig inn med vaselin der lekkasjen var, og siden har den gått helt fint. Og dermed utsetter jeg selvsagt bestillingen av ny del... Jeg kommer garantert til å angre på det når problemet kommer tilbake... Eller at jeg finner stua full av vann etter juleferien.

Mitt store mareritt og finne stua full av vann,,,pumpa er splitterny,heldigvis har Dahl,s ny del inne ,dette er selve krana som pipler og der kommer man ikke til-håper det løser seg idag!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap