T5 elektronikk ??

Hei!

Jeg har et lysarmatur med to T5 rør. Disse styres individuelt av hver sin bryter, men har bare en strømforsyning.

Nå har jeg klart å ødelegge ett eller annet slik at T5 lampene ikke skrur seg på. Det som skjedde var at jeg dro ut ledningen fra støpselet, uten først å skru av lampene. Når jeg så koblet til strømen igjen (fremdeles uten å skru av lampene) kom det ikke noe lys.

Har sjekket sikringene, og de er i orden.

Hva kan ha skjedd?

Legger ved et bilde av elektronikken:
http://farm3.static.flickr.com/2248/...05b61151_b.jpg

Mvh Ståle Syre
Elektronikken burde absulutt tåle at en kobler fra uten at dette gjøres via bryteren... Hva om strømmen skulle gå, enten bare på den enkelte kurs, eller i hele området du bor?

Hele opplegget ser noe harry ut, om jeg forstår deg rett, har du en strømkilde før disse to printene? Dette kan jeg ikke si at jeg har vært borti tidligere... Normalt er det en hvit klump, som kablene går inn og ut av, der alt av elektronikk er samlet.

Om du ikke får starta opp lyset igjen, etter å ha latt elektronikk og rør kjølne, ville jeg tatt dette opp med selger.
Med mine begrensede kunnskaper om elektronikk, må du om dette skal repareres selv, bytte ut det meste av dagens "pjask" med en eller to av de boksene jeg nettopp snakka om.
Prislappen på forkoblinger til T5 varierer etter både størrelse, kvalitet og hvor gode de er. Men en del hundringser går det fort med
Frank Angell
Elektronikken burde absulutt tåle at en kobler fra uten at dette gjøres via bryteren... Hva om strømmen skulle gå, enten bare på den enkelte kurs, eller i hele området du bor?


Eller faktisk har det på en timer, som de fleste har ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap