Tetratec 700 vs eheim pro i 2224

Inaktiv bruker
Klarer virkelig ikkje å bestemme meg eg....

Står mellom: Tetratec 700 vs Eheim pro I 2224

Blir det tertatec 700, så skal Ehfimech 1 Liter og Ehfisubstrat 2 Liter PRO oppi. Prisen blir totalt 1147 kr.

Blir det Eheim pro I 2224 så følger alt med, og prisen blir 1176 kr.

Har sittet og samenlignet infoen på begge filterene.
Tertatec har ganske mye mer filtermasse?? Hele 6 liter om eg har forstått rett..?

Akvariet er en 120 liter.
I og med prisen er den samme, og etter det eg har lest her på forum, så haler eg kansje litt mot eheim.
Men er denne like god som en tetratec 700, eller stiller tetratec 700 seg på samme linje som Eheim Pro II 2026 Spesial?

Har også fått inntrykk at at tetratec er ganske stille.
Bråker eheim mer?
Dette blir helt avgjerendes for nattesøvnen min

Vanskeleg å si, men skulle jeg valgt tetratec ville jeg nok oppgradert filtermassen, men hvorfor ikke "spytte" i noen kroner ekstra og kjøpe denne Eheim 2026? , da har du filter som kan brukes dersom du skal kjøpe et større akvarie senere.

Har hatt mange Eheim pumper og disse er "stille som en mus".
Inaktiv bruker
Sitter allerede med en Eheim 2028 Pro II Spesial
Så trenger bare pumpe beregna på 120 liter.
Og større akvarie enn denne 120 literen blir det ikkje med det første.
Har en 400 liter ståendes som eg ikkje får brukt, da nye leiligheta mi er på 48 kvadrat...
Jeg personleg hadde nok gått for eheim pumpen uten tvil, men det er kun hvis jeg måtte velge mellom en av disse du har oppgitt. Når jeg kjøper pumper overdimensjonerer jeg alltid pumpene, noe som resulterer i flotte og stabile verdier!
Inaktiv bruker
lommeboka sier at det bare er desse to som er valget ja
skulle gjerne hatt en 2026, men da blir det ikkje for om en ca 3 månader, og det er litt vel lenge til... Og egenlig så sier lommeboka nei da også.. eg er vel det enn kan kalle "sitter med lån til langt opp etter ørene"... og det passer dårlig med denne hobbyen!
Filtervolumet i EX700 er på ca 4L, mens det i 2224 er på ca 2,1L. Det er altså mye mer plass til bakterier i tetrafilteret.
Men hva hjelper det, når filteret sliter med å trekke vannet gjennom filtermassen, og denne oftere må renses?

Ville uten å betenke meg ett sekund valgt eheim, på grunn av tilgang på deler (nye og brukte), og siden eheim er det eheim er.
Egenskapene ellers er tett på lik med begge disse filtrene.
Inaktiv bruker
Da er den bestilt og betalt.
Håper den kommer fort, og at den holder. Gler meg til å få opp akvariet nå

Takk for hjelpen!
Jeg har begge filtrene, jeg må si jeg er mest fornøyd med Tetraen pga det er et filter som er lettere og ha med å gjøre. Den har utrolige egenskaper med oppstart etter filter rens, nesten som den er selvrennende når du starter den opp. Har ikke hatt problemer med den stopper opp pga mye rusk/planterester osv, har egentlig tatt opp lokket på den på 1-1/2 år bare for og se et par ganger. Litt minus er slangene, her må jeg rense slangene med børster oftere enn 2224, men det er jo to helt forskjellige akvarerier jeg bruker filtrene til. Hadde kanskje vært omvendt med slangene hvis jeg hadde brukt 2224 til det karet der slangene sammler opp mye mer møkk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap