Strømmen gikk, nå får jeg ikke startet fluval 403 igjen, råd?

Overskriften sier det meste...

En liten stund etter at jeg fikk på strømmen igjen hørte jeg den dure uten at den pumpet vann. Trakk ut kontakten, og satt den i igjen uten at den startet å pumpe. Noen ganger når jeg gjorde dette durte den, noen ganger var den helt stille.

Forsøkte å hellle vann inn innsuget uten at jeg fikk den i gang igjen.

Demonterte den så og satt den sammen igjen, da jeg satte den i gang virket den, men bråkte som den gjør i blant i starten. Idioten meg trakk da ut kontkaten igjen fordi den da som regel begynner å gå lydløst igjen, men det endte bare opp med at den var død igjen da jeg satte i kontakten igjen...

Åpnet den opp igjen, satte den sammen og koblet den til, fortsatt død...

Noen gode råd?

Legger ved et bilde. Er det meningen at det gjennomsiktige plastlokket over impelleren (er det det det heter tro?) skal kunne taes av? Ser sånn ut, men jeg får ikke rikket på den. Ville jo vært logisk at man skal kunne rense inni her?

Har holdt på over en time nå, så om noen har noen tips på hvordan jeg kan få fart på den blir jeg kjenpeglad!
Kanskje et idiotspørsmål: Ettersom du har hatt pumpa åpen, antar jeg at du da dro opp aquastop-en (eller hva den nå heter - den som stenger av vannet til slangene). Har du husket å åpne den igjen?
Jeg har forresten vært igjennom det samme med en 404, men husker ikke hva problemet var den gangen. Jeg må gruble litt på det.
Lokket skal skrus mot klokken ca 1 cm, deretter kan du ta opp det og plukke ut inpelleren, det kan ligge en del dritt der. Men lokket kan sitte godt
Puh!

Fikk den heldigvis til å virke igjen, -etter å ha åpnet den enda en gang...

Mannen i huset kom heldigvis hjem da, og fikk åpnet lokket, jeg var rett og slett ikke sterk nok, -da er det greit å ha en trommis med stålgrep i huset

Fikk renset godt, men det var egenlig ganske ren inni, og forstår fortsatt ikke helt hvorfor den er så vanskelig å få fart på...

Takk for hjelpen uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap