Grumsete vann

Hei jeg har hatt akvarie i kanskje 2 år nå, men etter å ha vært på sjøen i 2 mnd, hadde selvfølgelig folk til å passe på mine små, bestemte jeg meg for å vaske akvarie, var blitt litt algebefengt, men så tenkt så gjort. Problemet er at nå etter at det ble gjort har vannet blitt mer og mer uklart, nesten etter hvert eneste vannbytte ser det ut til.

Trodde først det var på grunn av maten, altså jeg foret for mye, men kuttet ned litt i en mnd, men vannet er like grumsete, jeg bruker sånn slam sugergreie når jeg skal skifte vann, men vannet ser ikke særlig skittent ut når det kommer i bøtta.

Har også prøvd ett slikt vann produkt, easy balance tror jeg det het, fikk vite at det kunne rense vannet, stakkars fisken har jo nesten ikke sikt.

Litt kjedelig igrunn for det er vanskelig å kikke inn også.

filteret er like gammelt som akvarie, men det blir rengjort hver uke, i det vannet jeg fjerner fra akvariet, men vet noen hva denne tåken kommer fra?

Trenger hjelp tror jeg, ser slik ut hehe
Mermiac
filteret er like gammelt som akvarie, men det blir rengjort hver uke, i det vannet jeg fjerner fra akvariet

Du skal være forsiktig med å rense filteret ditt så ofte, da ødelegger du bakteriekulturen i det. Det skal kun rengjøres forsiktig når det er blitt dårlig gjennomstrømning i det. Om det fungerer dårlig etter en uke, er det alt for lite.
Jeg antar at grumsingen skyldes at det er opphopning av mikroorganismer (infusorier) i vannet, på grunn av ubalanse i mellom filterets kapasitet og belastningen.
Dette henger trolig sammen med "totalrengjøringen", der du trolig har fjernet for mye bakterier.

Problemet løses i de fleste tilfeller med å stanse fôringen fullstendig i noen dager, der en også mørklegger karet fullstendig (med ett teppe eller lingende, slik at det ikke kommer noe lys til).

Easy Balance vil ha 0 effekt, da dette er markedets mest patetiske produkt.
Det eneste det bidrar til, er lavere saldo på kontoen - og det greier en gjerne på mye kulere måter
aha, jo takk skal du ha synd ingen sa at easybalance hadde null effekt til meg da hehe, men glemte vel å spørre.

vel da får jeg gjøre det nå i helgen, av med lyset og ett teppe over, null mat, det skulle gjøre susen altså......

Vel får vel teste da, så kommer jeg tilbake med en full rapport hehe
Tusen takk for tipset(trikset) ihvertfall
Mermiac
aha, jo takk skal du ha:) synd ingen sa at easybalance hadde null effekt til meg da hehe, men glemte vel å spørre.
Slett ikke sikkert at du hadde fått riktig svar i butikken, de er jo ute etter å selge det som tar opp hylleplass
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap