Spm angående lys o akvastabil kar.

Hei

Hva av lysrør anbefales til en Akvastabil 128 liter med orginalt armatur (2stk T5 24w), fint om de har lysrørene på tropefisk.

Vil denne passe til akvariet jeg snakker om?

Finnes det et alternativ til dekkglass for akvastabil karet som ikke koster like mye, og til slutt hvordan "åpner" man dette armaturet. Akvariet skal stå helt inntill veggen, vil det la seg gjøre?

Håper noen tar seg tid til å svare på noen av mine spørsmål.

Mvh
Jeg ville ha satt inn et planterør bak og et dagslysrør forran.

Slangegjennomføringen du henviser til er jeg meget skeptisk til. Har forsøkt disse et par ganger og jeg klarte ikke å få disse tett.

Hvis det er en orginal heldekkende effektlinetopp vil det ikke stikke noe på yttersiden av karret. Du har heller ikke behov for dekksglass hvis du har heldekkende topp. Det er langsgående luker fremme og bak.
Personlig ville jeg valgt 2*LifegloII til karet. Meget bra lys, har selv på ingen måte behov for noe mer spesialisert plantelys
Her er omtale av alle rørene i serien Life-gloII befinner seg

Hvor skal jeg da ha innsuget og utblåset fra eheim pumpen min? er derfor jeg tenkte på slangegjennomføringen..

I bakdekselet er det en perforering på høyre og venstre side til innsug og utblås.
Noen som kan anbefale et sted der jeg kan kjøpe dette krat raskt og så billig som mulig?

Har sendt mai til Dahls dyrerike, aquamanias og sett litt gos tropefisk.

Noen som har erfaring på hvor mye høyere dahls vil ligge sammenlignet ed aquamanias og tropefisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap