Hjelp en nybegynner!! am top pumpe...

Jeg er nybegynner, bare så det er sakt, og føler meg skikkelig lurt allerede. jeg har visst hatt pumpe som passer en 60L i mitt 120L juwel. JADA! (Når det er sagt har det aldri vært noe problem, vanlig vannbytte og rensing av filter 3ganger i året.)
aquaEL pumpen gikk åt skogen, så jeg måtte hastekjøpe en ny. dama i butikken lo da jeg sa hva jeg skulle ha, og fikk en amtop at-1000F til 399. det er orkan styrke i akvariet i forhold til det jeg er vant til, men det virker greit..

Til saken! Det fulgte med 2 "munnstykker", hvorav ett jeg kunne feste en tynn luftslange med en dyse/ett hode på. koblet til denne i begeistring og trodde jeg skulle få morsomme og dekorative bobler som fisken min kunne ha glede av, men det skjedde ingen ting! Jeg ble skuffet, og trangen til å ville ha bobler ble nå større Hva kan jeg gjøre?? Med litt modifisering, kan jeg fikse og årne litt på den gamle aquaEL pumpa og lage bobler? Eller krever det mye mer enn slange og stein?? Regnet med at det gikk på amtop pumpa?? Når jeg skrur ned hastigheten på pumpa så skjer det ingen ting. er det noe galt med den??

Hilsen en som setter umåtelig stor pris på svar
Du trenger på ingen måte disse boblene for å opprettholde livet i karet.
Men om det er ett must, er slike diffusore enkle å få til:
Sørg for at den er plassert riktig på pumpa, og at slangen er over vann (ikke blokkert av noe), så vil undertrykket i slangen sørge for at luft trekkes ned.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap