Optimal plassering av utblås og innsug.

Inaktiv bruker
Har bestillt nytt filter, ett Eheim Pro 3 2076 Electronic som jeg skal ha i ett Juwel Vision 260l. Det jeg lurer på er hva vil være optimal plassering av utblås og innsug. Kort siden er jo for smal til plassering av utblåset på langs, kan jeg kappe utblås røret slik att det passer, og borre flere hull, kanskje større hull?. Og hva med innsuget, skal det plasseres i motsatt ende av karet, og hvor langt over bunnen?

Ps, lysene til karet som fulgte med var en tragedie, får håpe att noen orker å lage rør til Juwel karene. Lyset slikt det er i dag gjør meg kvalm

Mvh

x-ray
Jeg kappet mitt strålerør og borret opp hullene litt for å roe ned trykket.

Men nå er jeg plaget med proteinhinne så jeg har plugget igjen ett par hull for å få høyere trykk. Hjelper ikke så fryktelig mye, holder en uke etter vannbytte så er den tilbake.

Innsugsrøret prøver jeg i hvertfall å plassere i strømmen i karret, slik at det ikke havner i ei bakevje. Men dette er lettere sagt enn gjort, blir ikke så pent når jeg enda ikke har nok planter til å skjule innsuget. Høyde over bunnen vet jeg ikke.

Dette er egne erfaringer, mulig jeg er helt på jordet. Har lurt på dette selv ang plassering, så jeg ser frem til svar fra ekspertene.
Inaktiv bruker
Optimal plassering av utblås og innsug.
Her var det ikke mange som svarte....
Trenger infoen.

Mvh

x-ray
Litt samme problemet her,, samme kar
Hvor er det best og plassere innsug og utblås?? Idag har jeg utblås med strålerør på venstre veggen, Med innsug i samme hjørne helt i bunn...


Men syntes det gjør en slett jobb..

Noen som har peiling?

For å få sirkulasjon i hele karet er det ikke noen god løsnining
med både innsut og utblåsning i samme ende av karet!
Setter du de i hver sin ende vil du få bedre effekt.
Okeyyy
Da ser jeg på det... takker for svar...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap