Utvendi filter.

Skal kjøpe inn utvendi filter til et 300 liters kar. Har sett på div filter. Fann et Tetratec ex 1200 til 1000 kr nytt also. Lurer på om noen har erfaring me det og om det er stort nok til 300 liter. Vil ikkje kjøe et som eg ikkje blir fornøgd me. Der står det skal passe opp till 500 liter.
Pumpe
Hei jeg har ei slik pumpe og har hatt det i snart et år er veldig fornøyd med den , jeg har et hjørneakvarie på 300 l .
..
Ok, kjekt å høyre. Det er en del billigare en andre filter eg har sett på.
Utvendi filter
Ser det er andre filter som dekker opp til 500-600 liter, som er en del dyrare. Lurer på om det er verdt pengene. Vil ikkje ende opp me å kjøpe to filter fordi det fyrste eg kjøpte ikkej va bra nok.
Plussmedlem
Når du skriver "andre filter" som er en del dyrere, så mener du kanskje Eheim.
Jeg har både Tetratec'en som du nevner (i 350 liter), og et par Eheim-filter. Jeg er fornøyd med dem alle. Tetratec'en har snart gått et år. Har kun åpnet den i forbindelse med skifte av filtermateriale. Skiftet mye av svampen med Ehfisubstrat (Eheim sitt filtermateriale, ca. kr 450,-.) Regner med at filteret ble enda bedre med den løsningen.
Eneste som har irritert meg angående dette filteret er proppen i enden av "utblåsrøret". Den faller ut etterhvert. Det problemet løste jeg med å sette inn en propp fra Eheim.
Filteret er veldig stillegående, faktiske ørlite grann "stillere" enn Eheim'ene.
Om f.eks. Eheim 2028 Pro II er verdt ca. 1300 kroner mer...Tja... Ikke godt å si.
Jeg kjøpte min Tetratec 1200 for ca 2 år siden hos Tropefisk, og den har funket upåklagelig siden den gang. Jeg lar mitt gå med original filtermasse, og synes det funker helt greit. Kan ikke si at den har blitt svekket noe i løpet av de to årene iallefall. Så godt som støyfri er den fortsatt. Endeproppen til utstrømmer-røret har blitt litt slæskete, som andre her har opplevd, men et par runder med vanlig rørlegger-gjengetape ordnet den saken elegant. Den driftet først et 375 liters malawikar uten problemer, nå står den sammen med en JBL i 660 literen Har ikke noe problem med å anbefale dette filteret.
Utvendi filter.
Takk for svara , då går ej for det filter. Verka ut som ej fe mykje for 1000 kr.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap