Fiskene blir sugd inn i silen til pumpen

Har kjøpt en Eheim 2026 til mitt akvarium, det som har skjedd 2 ganger nå er at fisk setter seg fast i innsugssilen til pumpen, er det noen som har ett tips til hvordan man blir kvitt dette problemet? Dette er krise
Inaktiv bruker
dra en strømpe utenfor filteret
Putt et stykke filter inn i silen... Feks en tilklippet bit av blåfiltermatte el.
SAK
Putt et stykke filter inn i silen... Feks en tilklippet bit av blåfiltermatte el.


Mulig jeg formulerte meg litt feil, men de blir sugt inntil silen og blir liggende der og så må jeg stoppe pumpen så svømmer de bort
VB
[QUOTE=SAK]Putt et stykke filter inn i silen... Feks en tilklippet bit av blåfiltermatte el.


Mulig jeg formulerte meg litt feil, men de blir sugt inntil silen og blir liggende der og så må jeg stoppe pumpen så svømmer de bort


Du har antakelig litt for sterk pumpe iht fiskene. Få styrken litt ned så sliper små fisk å blir sugt. Du får da mindre vanngjennomstrømming pr. time.
Hva slags størrelse er det egentlig på akvariet du har denne filterpumpen til? Det høres ut som helt feil pumpe ifht fiskeartene og akvariets størrelse. Det skal jo ikke være så sterkt at fiskene blir sugd fast til innsuget!

PS! Hva slags fiskearter er det snakk om?
Tilfeldig bekjentskap
© Trond H Johansen
Reklame for plussmedlemskap