Selve pumpa fra innvendig filter

Hei!

Dumt spørsmål, men.. gikk over esken med det rare i, som fulgte med da jeg kjøpte brukt akvarie. Ser at den gamle eieren har tatt vare på selve pumpa fra juwel innvendig filter da han røsket ut dette og erstattet med utvendig filter. Dette er alstå den "!lille klumpen" med impeller på.

Finnes det noe bruksområde for denne lille pumpa, eller kan jeg bare kaste den?

Ja - jeg sa det var et teit spørsmål, men jeg finnes ikke teknisk overhodet. Har prøvd å søke litt, men dette var litt vanskelig å formulere. Fikk i alle fall ingen treff som passet
Plussmedlem
Ikke noen grunn til å kaste noe som virker
Er det til Juwel 110 l, så er det vel 400 l/h?
Kan jo brukes som en sirkulasjonspumpe. Alltid kjekt å ha noe slikt liggende.
Jepp, det er Juwel 110

Så denne kan brukes som sirkulasjonspumpe.. det var vel et slikt svar jeg håpet på

Jeg kan kanskje legge den i en bøtte med vann og stikke i kontaken for å se om den virker? Har nemlig ikke prøvd, men ledningen ser inntakt ut, og jeg tok ut impelleren og den ser like bra ut også.

Tusen takk for raskt svar Dette forumet flommer over med hjelpsomhet og kunnskap
Om pumpa fungerer, er det ikke noe problem å finne ett bruksområde
Det vanskelige er å finne noe å feste den med, den er fra fabrikk designet for å stå på en gummi-fot, ned i filteret. Det er altså ikke noe "normalt" oppheng på disse.

Løser du problemet med å få den festa, har du ett greit pumpehode.
Om du ikke løser problemet, er det sikkert mulig å få noen kroner for den, i stedet for å kaste den. Finnes en del tusen Juwel-kar fordel på de norske husstandene
Hehe, vittig at du skulle nevne dette, Frank (Forresten - flott å se at du fortsatt bidrar etter din egen "nedgradering"! Jeg har ikke vært her lenge, men lært masser fra svar du har skrevet tidligere). Satt nemlig i dag og tenkte hvordan i all verden skal jeg få festet den slik at jeg kan bruke den til noe. Min mann er noen hakk mer teknisk anlagt enn meg (men har null interesser for akvarie - er det mulig!), så jeg kan jo høre om han har en god ide.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Magne Asbjørnsen
Reklame for plussmedlemskap