Pumpespørsmål.

Inaktiv bruker
(Jeg burde vel postet denne under "nybegynner" men der sto det at tekniske spørsmål fikk man værsågod ta et annet sted Så da havner den her.)

Mitt spørsmål er som følger:
Jeg har en 60l tank, à la pakkeløsning fra dyrebutikken. Der følger det med alt man trenger og det er et fint utgangspunkt for en fersking som meg. Men i hvilken høyde i akvariet bør pumpen stå? Jeg begynte med å ha den nærme bunnen, men da står vannet stille på toppen, og det dannes et syltynt hvitt lag. Men om jeg flytter pumpen opp for å få sirkulasjon på overflaten, vil det vel bare stå stille på bunnen?

Håper noen kan gi meg noen råd og vink.

Hilsen meg!
Pumpen skal monteres slik at den lager bevegelser i overflaten. Pga at det er det som gjør at vannet opptar o2 til vannet.
det er skjelden et slikt pakke"tilbud"har med bra nok pumpe-slik at du får opptimal bevegelse i hele karret-så må du velge så skal bevegelsen være på overflaten.
Inaktiv bruker
Ken Myrseth
Pumpen skal monteres slik at den lager bevegelser i overflaten. Pga at det er det som gjør at vannet opptar o2 til vannet. det er skjelden et slikt pakke"tilbud"har med bra nok pumpe-slik at du får opptimal bevegelse i hele karret-så må du velge så skal bevegelsen være på overflaten.


Tusen takk!
Det var det som kanskje ante meg, men jeg ville bare spørre for å være på den sikre siden. Takk for at dere ikke ler av meg. hehehe. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap