Pumpespørsmål

Har denne pumpa liggende, og lurer på hvor stort akvarium mener dere den passer til?
Med tanke på pumpekraft; 30-100L.
Med tanke på plass til bakterier; 20-30L.

Som du ser, står det ene dårlig i samsvar med det andre. Dette er meget beklagelig, og gjør etter min mening filtreret mer eller mindre ubrukelig til annet enn å øke sirkulasjonen i større akvarier.
Har tatt en "testtur" og den har god fart ¨på vannet ut.. Kunne den gått ann i en 60L, eller ville det vært ønsketenkning?
Filtersvampen var relativt liten, og den fylte ikke godt ut heller synes jeg.
For vannbevegelsens del, kan den fint brukes i ett 60L kar (med mindre en har arter som krever lav vannbevegelse).
Men den lille tassen av en svamp, vil slite stygt med å kunne holde vannet i den kondisjonen vannet må holdes i (dvs fritt for partikler og forurensinger).
Jeg hadde ikke brukt denne til ett slikt formål.

At svampene ikke passer særlig godt, er også temmelig kritisk. Vannet vil da bare passere ved siden av svampen, og en får da 0 utbytte av filtreringen.
Så med andre ord kan den selges for en billig penge, og heller invistere i ny? Vil ha bruk for ei som tar seg godt av vannet..
Arkatussa
Så med andre ord kan den selges for en billig penge, og heller invistere i ny? Vil ha bruk for ei som tar seg godt av vannet..

Jeg er i alle fall enig i at du bør kjøpe en ny Hvorvidt dette er noe å selge, er jeg mer skeptisk til En får jo filteret til en pris som er lavere enn en 10pakk med sigaretter i butikken du linket til
Korreksjon; sigarettene er med norsk pris :p
Den kan jo eventuelt brukes sammen med ei anna da, til sirkulasjonsdelen. Da er den ihvertfall ikke heelt ubrukelig...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap