Holder akvariumbordet?

hei kjøp meg i går et juwel rio 240 med bord, pumpe å alt sant.
men bordet kom flatpakket å begynte å tenkte litt på om hvilken garantier man har for at det faktisk holder? følger jo brugsanvisninga når jeg setter sammen. tenk om det ikke holder, akvariumt går i bakken å parketen blir ødelagt.? er det san som går på forsikring igrunn?
hva syns dere? ikke noe å tenke på? eller kan det faktisk sje?har det hendt deg?
Greit å ha egen akvarie forsikring. Ikke lenge siden jeg et av mine kar sprakk, gikk heldigvis bra. Er veldig sjelden at Akvarier ryker. Spesielt når det er helt nytt. Hvis du monterer bordet riktig så skal det jo gå bra, hvis det da skulle skje st det går i gulvet ville jeg forlangt at produsenten av akvariet betalte bade nytt akvarie og evt erstattet skader.
Jeg har samme akvariet selv og bordet holder i massevis.Bare skru det ordentlig sammen, så får du ingen problemer.

Om bordet skulle knele sammen, så går dette på garantien til Juwel evt reklamasjon.
Ok
tusen takk for tips
samboern drive å skrur:P
eneste 2 av "Beina" dissa dertane under blir pittelittegran løse.
kan vil ikke feste seg mer. men dei e jo bare mellom bordet å gulvet og er ikke så viktig..
har enda ikke løftet akvariet oppå bordet siden det fortsatt blir såtte sammen , men er akvariet litt lenger en bordet? eller bare ser d sann ut?

er kjempe fornøyd med kjøpet.syns d va billig. 5499kr. men tror ikke det var på salg heller da
Disse plastføttene trenger ikke sitte bomfast, da disse ikke klarer å røre på seg med rundt 300kg oppå seg:P
Akvariet passer akkurat, er like langt ikke noe som stikker utenfor.

Prisen du har gitt var ikke billigst dog eller dyrest. Jeg betalte 4500,- for mitt hos Krizoo i Stokke(vestfold). Dette er normal pris hos dem virker det som.

Men er fine kar, mitt er i mørk bøk eller hva det kalles hehe.
Hehe
ja...gleder meg sikkelig til å innrd å lage til.mangler en del planter da men har kjøpt hos en her inne som sender i mårra noen til meg. så får jeg se.
synes dyrebutikken her tar jeg litt for mye betalt avogtil for plantene.
og den ene dyrebutikken som er rimelig tror jeg ikke selg sikkelige akvarium planter.dør etter få uker..

men takk for svar

sitte å lurer på hvordan jeg ska gjør det med å fylle på vann. er litt fristene å ta hageslangen igjenom vinduet istede for å bære masse bøtter. syntes det hørtes ut som en go ide.
Når jeg kjøpte med mitt rio 240 i høst, så gadd jeg ikke bære bøtter. Nå vet ikke jeg hvor du har akvariet stående, men jeg bruker en vanlig gardena hageslange og skrur den på uttaket til oppvaskmaskina på kjøkkenet. Tar så slangen opp i akvariet og fyller på hehe. Enkelt og billig. Jeg bruker også en gardena slange til å slamsuge/tømme akvariet ved vannbytte. Har festa en sånn klokke som er på en vanlig slamsuger i ene enden av slangen og den andre enden legger jeg i do:P. Men forutsetter at det er litt fall da til doen hehe.
Jeg tok hageslangen gjennom vindu før. Har nå ordnet meg en overgang fra kjøkken krana. Har Juwel rio 400 . kjempfornøyd. Syns Juwel sine kar er nydelige.
Går også å handle en slik en på biltema

Har gjort det selv, men den passa verken på mitt kjøkken/bad batteri. Men om den passer er det bare å koble på gardena slangen på den.
Smart
tenkte å stikke innom biltema før jobb i mårra å kjøpe sand. så kansje dei har noe e kan bruke. men er litt langt til dass for meg da. men har kort vei til plena jeg kan vanne:P bruker du kalde vann når du bytter? eller lunka?
jeg bruker konskvent kaldt vann nå, for fant ut at fiskene klarte seg bedre med det enn lunka vann:P I tillegg så har dette ført til lek noen ganger hos ciklidene mine Temperaturen synker enn 3-4 grader alt etter hvor mye vann du skifter ut.
Jaa
går jo fint. bare man ikke bytter ut halvevannet om gangen men heller oftere å mindre mendger=)
når du tar slampsuger rett i dass er du ikke rett for at fisker kan bli me?
jeg har kansje mindre enn deg da. har for tiden god blandig med platy, molly, scalare, barber.. hehe
Nei er en rist i slamsugerklokka så det skjer ikke hehe. Men nå slamsuger jeg ikke så mye egentlig, kunn når jeg ser det trengs, så blir stort sett kunn vann som blir tømt. Filteret tar seg av det meste. Kan tipse deg om å¨bytte ut det originale filtert med en eheim 2028 da, for juwel filteret er ikke noe tess etter min mening.
Hum
jaa..får nøy meg med den som fulgte med første måndane.tok meg igrunn råd til nytt akvarium uten å egentli ha det:P men det var verdt det da..hehe
trenger både ny tv, sofa å seng..hehe:P så skal jeg kjøpe meg en hund.som er litt dyr.
Original filteret fungerer helt fint hvis man ikke ovefyller akvariet. Går evt an å supplere med et filter til. Brukte orginal filteret i mitt Rio 400 i mange år før jeg kjøpte meg et større utvendig filter. Største bakdelen med orginalfilteret er at det stjeler mye plass. Syns jeg i hvertfall.
Ja
holder nåkk for meg foreløpig.
har nå funnet plass til akvariet, og prøvd å sette på plass ting. har da ikke enda fylt med vann eller stein/sand.


har jeg gjort det riktig md "svampene"?
Ok
har da et nytt spørsmål:P
kjøpte det "gamle" akvariet i august. ser nå at det er litt rust!!!!
på loket til akvariet. er det ikke veldig dårli å lage et akvarium som vil ha rust etter så kort tid? er dette noe jeg kan klage på?
er kjøpt hos tropehagen. 65liter
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap