Uv filter

Vurderer å kjøpe UV filter det karet jeg hadde sykdom i. Som en ekstra sikkerhet for at dritten holder seg unna..

Men jeg lurer på... Hvordan kobler man opp et sånt filter? Det står de skal kobles på pumpe. Dette fungerer vel ikke med et Eheim pickup filter? Har vurdert å kjøpe et juwel hjørne riktignok, det kan kanskje festes på her?

Før jeg går til noe innkjøp trenger jeg litt info om hva annet utstyr som må til og hvordan dette fungerer

Jeg har kikket på dette:
Uv-filter tar i første rekke svevealger og infusorier. Det gir ingen garantier mot sykdom, selv om det kan hjelpe noe mot smittepress...
Vannbytter er beste forebygger mot sykdom.
Aggi
Uv-filter tar i første rekke svevealger og infusorier. Det gir ingen garantier mot sykdom, selv om det kan hjelpe [B]noe [/B]mot smittepress... Vannbytter er beste forebygger mot sykdom. :)


Ja er klar over det. Men har hatt sykdom i karet i lang tid og det virker som det endelig er borte. Jeg bytter vann jevnlig og passer på at alt er som det skal, men man blir rimelig paranoid etter så mye sykdom :S
Ja, skjønner det.
Det som også kan virke forebyggende, er å bruke karantenekar til de nye fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap