Er ikke helt fornøyd med akvastabil sunriser ...

Har en Sunriser tilkoblet mitt dempbare T5, men jeg vil ha det enda mørkere enn den laveste settingen noe som gjør at jeg har påmontert en timer slik at selve strømmen til lysrørene blir koblet ut en stund etter solnedgang og skrudd på en stund før soloppgang:

Timer på: 0830
Sunriser opp: 0900-0945
Sunriser ned: 2145 - 2230
Timer av: 2300

Jeg har merket meg at mange fisker "skvetter" til når timeren skrur seg både på og av, så jeg lurer på om det finnes noe alternativ til denne? Evt om det kommer en ny modell snart med mulighet for ytterligere demping (pluss timer MED klokke).

Noen som har ideer?
De fleste slike dimmere har en nedre grense som mange syntes er for høy. Jeg hadde garantert satt denne opp akkurat slik dere har gjort det, med timere i tillegg til dimminga.

Er det mulig å koble bare noen av rørene over dimmeren, slik at du får svakere lys rett før du stenger helt? Det er eneste løsningen jeg kommer på så langt
Fiskene vil forresten venne seg til at ting skjer litt brått etterhvert, så det at de er litt jumpy nå, vil nok gå over
Jeg kan muligens koble om et av lysrørene, men hva er egentlig den nederste spenningen på sunriseren? Er det ikke mulig å operere disse lysrørene under minimumsgrensen som er satt? Evt sliter dette på rørene?

Slik det er nå er det jo ingen "naturlig" soloppgang eller solnedgang, da solen plutselig kickstarter om morgenen
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Strandberg
Reklame for plussmedlemskap