Beholder for mellomlagring av vann

Jeg trenger en stor eller et par mindre dunker for mellomlagring av vann. Hva bruker dere andre til dette?

Hvor får man kjøpt 1000 liter plasttanker med stålbur?
Øh... Er det Plasttanker på 1000 liter du kaller mindre, eller er det begge deler du er ute etter?

Små er det som i mine øyne passer på de 25-liters vinbøttene de har på europris.
Større tanker, kalles muligens for cisterner eller sisterner, prøv å søk på det...
Det er nok ikke det letteste å få tak i slike tanker. Selv ville jeg hørt med noen som driver med enten bygging eller vedlikehold av båter med litt størrelse. Det kan hende disse kan skaffe slike beholdere.

Mener også å ha sett beholdere i den type utforming du snakker om på på felleskjøpet. Hvorvidt disse er egnet eller ikke aner jeg ikke
Se bilde for sammenligning
[External Image]

Om det viser seg at det er vanskelig å få tak i ett slikt monster , finnes det jo flere som selger 220L tønner i plast. Disse brukes ofte til blandt annet fiskeproduksjon (spesielt til salt sild), og bør vel være godt egnet. At de kan flyttes uten å rope på halve nabolaget, og uten å måtte flytte vegger, er vel heller ikke å forrakte

Ser at betegnelsen Intermediate Bulk Container går igjen mange plasser der de har slike monster-beholdere
Kan høre med bedrifter, den jeg har på hytten fikk jeg fordi bedriften skulle hive de når de var tom. De fikk såpe på de.
Kunne ha fått flere, men var for treig, når jeg endelig fikk fingeren ut så var de kastet i bosset.
Dette var endel år siden, så det er mulig det er pant på de i dag.
Billig er det ikke, men her får du kjøpt vannsisterner:

Håvard Støre Andresen
1000 liter plasttanker med stålbur?


Svogeren min fikk 2 slike på et fruktlager. De var helt nye å se til, men ble gitt bort grunnet "saftbelegg" i bunn. Dette var en smal sak å skylle bort
Sånne 1000l plasttanker med stålbur blir brukt også for maursyre (lagring av fisk/fiskensilasje). Vi bruker sånne ut på anlegget. Tomme tanker blir ikke hentet hos oss, merkelig nok. Kreves selvfølgelig en omfattende skyllingsprosess. Men kanskje en mulighet å fa en tank gratis. Spør rett og slett en (liten) fiskeoppdretter (eller slakteri?) i nærheten.

Tankene ser mest sannsynlig ikke så fin ut lenger.
Jeg undersøker mulighetene. Takk folkens
Mener de er ganske dyre å kjøpe nye. Sjekk ut Finn.no har sett de flere ganger der til noen få hundre lapper.
Det har vært meldinger fra en i Bergen på "det andre forumet" som har hatt slike å gi vekk. De var brukt til rapsolje om jeg ikke husker feil.
Min gode venn Andreas har skaffet meg en 1000 liter ibc. Den er godt rengjort og har vært i bruk et par uker. I går foretok jeg et 500 liters vannbytte i en 720 liter. Herlig Det neste blir osmoseannlegg og overrenn fra tanken. Etterhvert som jeg får tid og råd blir det også hullboring i noen av akvariene til halvautomatiske vannbytter.

Tør jeg spørre hva "ibc" er for no'?
Disse 1000 liters tankene skal du få gratis av meg, mot at du henter. Det har vert olje på de. Tror det skal vere 10-12 stk på jobb, kanskje flere.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap