Ikke fornøyd med lyset!

Jeg har følgende lysrør i 240litern : 1x 30w power-glo + 2x 30w Osram 856.
Jeg synes at lysnyansen er feil,de røde plantene kommer ikke fram i dette lyset,og de grønne plantene blir veldig lyse og blasse. Har powergloen plassert bakerst i karet. Skal snart bytte lysrør og ønsker anbefalinger ang nye, der fargespekteret hos plantene kommer bedre frem

Synes forøvrig at det er litt lite lys i karet,men får søren meg ikke plass til flere rør
Osram 856, er ikke det helt vanlig belysning, bad, kjøkken?

Selv venter jeg på en pakke i posten, innholder Life Glo og Power Glo 39 W, nytt T5 armatur med reflektorer.

Fikk denne anbefalingen hos Frank, og da gjør jeg bare som han sier Alle de råd og tips jeg har fått hos han har fungert utmerket.
Kan sies at planter som er kjent for røde blader hos meg var røde med SunGlo, men ble gul/oransje med PowerGlo, så det er et skille på hvilke farger de utnytter av de lysrørene kan det se ut som.
Jeg mente osram 956..skulle egentlig ha phillips men de hadde ikke. Men både 965 og 956 er fine akvarierør

Frank vet hva han snakker om ja! Spørs om jeg skal skifte ut ett rør med life glo eller sun glo for powergloen lager veldig lyse nyanser sammen med 956.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap