Skjønner ikke denne pumpa -kan noen hjelpe ?

Har kjøpt et lite akvarium til å ha yngel i, se bilde. har bare erfaring med innvendig juwel-pumper og skjønner ikke helt hvor jeg skal fylle på vann og hvordan pumpa skal startes.

dessuten ser innmaten utrolig pinglete ut, lurer på om ikke jeg like gjerne skulle skjære til en bit blåsvamp selv og bytte ut med en gang.

hadde vært supert hvis noen kunne forklare meg litt.

Jeg har en slik pumpe så jeg kan prøve.

Jeg byttet ut den tynne filtermatten med blåsvamp. Den var såå skrøpelig.
På bildet ser det ut som om du har satt sammen pumpen. Da er det i grunn bare å henge den over kanten på karet. Fyll vann i huset der filteret ligger helt til det renner over i karet. Så setter du på lokket og startet pumpen.
Da skal den begynne av seg selv. Jeg kjøpte en liten ekstra pumpe til å ha oppi der da denne pumpen ikke lager noe særlig sirkulasjon i vannet.

Mvh Linka
tusen takk for hjelpen ! var det det hvite filteret med "kasetten" du byttet ut da?

Inne i kasetten ligger det noen store svarte korn, vet du hva det er ?
Det er vel tre filter som følger med. Det første er et skikkelig lite hvit filter. Det lot jeg være der det var. Så var det et litt større filter som jeg byttet ut med blåfilter. Det siste er det lille "brettet" med sorte kuler i. Vil vel tro at dette er et kullfilter. Har latt det stå i, men skal ta det ut snart. Funker i 28 dager, men etter dette så får det nesten motsatt effekt.

Linka
ja, at det er noe kull i brettet regnet jeg også med og da må det jo byttes ut i tide.

har ikke kjøpt akvarium uten bruksanvisning før, så jeg takker så mye for hjelpen
Ikke noe problem. Drev på en stund selv.
Syntes det er litt nedtur for Azoo at de ikke kommer med bruksanvisning, men det er kanskje bare slik.
Lykke til ihvertfall.

Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap