Akvarie med glass kun i front

Er det noen ulemper med slike kar. er di like tette/solide som helglass/rammekar? Har en følelse av at jeg ikke kan stole like mye på et slikt.
Jeg har akkurat fått 130liter vann utover parketten(hull i slangen fra pumpa) og vil nødig oppleve noe lignende når jeg vurderer å kjøpe et på 600 liter. Akvariet ser ikke hjemmelaget ut. selger sa det ikke var hjemmelaget også.
Selges det slike kar fra butikk?
Noen som skjønner bekymringen? hehe

[External Image]
"Slike" kar er like bra, og sikkert mye bedre. Det fordi de kan være armert med glassfiber og polyester/epoxy innvendig. Dette er knallsterkt, og tåler det meste. Det tåler mere røff behandling enn glass. Prøv å knekk en 18-30mm kryssfinerplate. Jeg tror du garantert gir opp. Så dette karet, er sikkert mer enn bra nok. Jeg har flere slike hjemme Ingen lekker enda.
Glassfiber
Men er det ikke fare for at glassfiberen kan spekke ol. Under transport?
Plussmedlem
oyviind
Men er det ikke fare for at glassfiberen kan spekke ol. Under transport?
Ikkje noko større fare enn for glass...
Flott kar- og er det noe jeg blir nervøs av er det glass.....
Til salgs
Vil bare takke for svar og innspill. Nå befinner dette akvarie seg mellom svinesund og göteborg. så jeg fikk tak i et sort 530 liter akvastabil til bra pris her i nabolaget. Men er det noen som er interressert så legger jeg linken til annonsen der jeg fant det. Hyggelig kar så det er bare å ringe han om noen skulle være interressert.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap